PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 2/1 | 241--249
Tytuł artykułu

Determinanty jakości usług w zakładach opieki zdrowotnej

Warianty tytułu
Service Quality Determinants in Health Centers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejsza publikacja ma na celu zaprezentowanie możliwości prowadzenia analiz dotyczących jakości usług zdrowotnych, poprzez zidentyfikowanie i scharakteryzowanie kluczowych determinant jakości usług. Przedstawione analizy ograniczono do przychodni publicznej opieki zdrowotnej, z uwagi na fakt powszechności korzystania klientów z tego typu zakładów opieki zdrowotnej, a także pewnego niedostatku opracowań związanych z przychodniami, na tle opracowań dotyczących szpitali. Autor zaprezentował identyfikację determinant jakości, poprzez zbudowanie łańcucha grup determinant jakości, uwzględniającego chronologiczne zdarzenia mające miejsce w przypadku świadczenia usług w przychodniach publicznej opieki zdrowotnej. (fragment org. streszczenia)
EN
In this publication, the main aspects of the service quality in health care are described. We can find here, the most important determinants, which could be used by primary health centers. This determinants will be also useful for the patient to describe his satisfaction level. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
241--249
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Bukowska-Piestrzyńska A. (2007), Marketing usług zdrowotnych, Wyd. CeDeWu, Warszawa.
  • Bulanowska B., Kautsch M. (2001), Marketing usług zdrowotnych, w: Kautsch M., Whitfield M., Klich J. (2001) Zarządzanie w opiece zdrowotnej, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Dobrycka S., Prussak W. (2003), Pomiar zadowolenia klienta z usługi serwisowej, w: Fertsch M., Trzcieliński S., (red.), (2003), Praktyka zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem, Wyd. Politechniki Poznańskiej, Poznań.
  • Fertsch M., Trzcieliński S. (red.) (2005), Koncepcje zarządzania systemami wytwórczymi, Wyd. Politechniki Poznańskiej, Poznań.
  • Fertsch M., Trzcieliński S. (red.) (2003), Praktyka zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem, Wyd. Politechniki Poznańskiej, Poznań.
  • Karaszewski R. (2005), Zarządzanie jakością. Koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu, Wyd. Dom Organizatora, Toruń.
  • Kasiewicz S. (2002), Zarządzanie operacyjne w dobie globalizacji, Wyd. Difin, Warszawa.
  • Kautsch M, Whitfield M., Klich J. (2001) Zarządzanie w opiece zdrowotnej, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Leja K. (2003), Instytucja akademicka. Strategia, efektywność, jakość, Gdańskie Towarzystwo Naukowe, Gdańsk.
  • Opolski K., Dykowska G., Możdżonek M. (2005), Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych. Teoria i praktyka, Wyd. CeDeWu, Warszawa.
  • Salmanowicz B., Trzcieliński S. (2005), Percepcja jakości usług w ujęciu modelowym, w: Fertsch M., Trzcieliński S.(red.) (2005), Koncepcje zarządzania systemami wytwórczymi, Wyd. Politechniki Poznańskiej, Poznań.
  • Urbaniak M. (2004), Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wyd. Difin, Warszawa.
  • Waters D. (2001), Zarządzanie operacyjne. Towary i usługi, PWN Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163283093

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.