Warianty tytułu
The Constrains of Implementing Process Orientation in Polish Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Zdiagnozowano podejście procesowe w przedsiębiorstwach funkcjonujących w Polsce. Przebadano 68 przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą. Wyniki badań wskazały, że elementem podejścia procesowego w pełni stosowanym w polskich przedsiębiorstwach jest orientacja na klienta.
The article defines the concept of process orientation. It indicates also the main constrains of implementing this approach in Polish enterprises. The starting points of the discussion are the findings from a survey, which the author carried out among 68 Polish enterprises while writing her thesis.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Numer
Strony
325--331
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- GRAJEWSKI P., Procesowe transformacje w organizacji, Przegląd Organizacji nr 4/2000, s. 24.
- HAMMER M., STANTON S., Jak naprawdę funkcjonuje firma zarządzana procesowo Harvard Bisiness Review, nr 7/2003, s. 88-99.
- KORSAN P.. The essence of the process-based orientation of an enterprise, Systems, Vol. 9, No.1-2, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2004, s. 76.
- KURZAWA K.. Podejście procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] Konferencja -Procesowe Zarządzanie Jakością, Wrocław 9-10 grudnia 1999. Politechnika Wrocławska, s. 9-17.
- NIZARD G., Metamorfozy przedsiębiorstwa. Zarządzanie w zmiennym otoczeniu organizacji, PWN. Warszawa 1998, s. 10.
- NOGALSKI B., GRAJEWSKI P.. Reorientacja procesowa w zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] Zarządzanie restrukturyzacją przedsiębiorstw w procesie globalizacji gospodarki, praca zbiorowa pod red. R. Borowieckiego i A. Jaki, Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw, Warszawa -Kraków, 2005, s. 178.
- PAWLAK J., Rekonstrukcja procesów gospodarczych, [w:] Zmieniające się przedsiębiorstwo w zmieniającej się politycznie Europie (red.) T. Wawaka, t. 3, Wydawnictwo Informacji Ekonomicznej UJ, Kraków 2000.
- PENC J., Nowe kierunki w zarządzaniu [w:] Prace Naukowe Instytutu Organizacji i Zarządzania, PWR nr 68, seria Konferencje, Wrocław, 1998, s. 48.
- TOMASIAK J., Orientacja procesowa przedsiębiorstwa w Komputerowo zintegrowane zarządzanie (red.) R. Knosali, t. 2, WNT, Warszawa 2004, s. 605.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163283151