PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 21 | nr 79 | 405--413
Tytuł artykułu

Aspekty marketingowe materialnej i niematerialnej wartości firmy

Warianty tytułu
Marketing Aspects of Material and Immaterial Value of Firm
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Scharakteryzowano podejście do wartości firmy podając wiele różnych klasyfikacji. Omówiono wartości niematerialne wpływające na funkcjonowania firmy m.in.: przywództwo, realizację strategii, komunikację i jawność, wartość marki, wizerunek, sieci i sojusze, technologie i procesy, kapitał ludzki, organizację i kulturę w miejscu pracy, innowacyjność, kapitał intelektualny i elastyczność.
EN
Trends in the development of marketing, has been changing their basic foundations of economic activities and the selection of tools which marketing services use. The attempt to look at realistic and desired position of marketing by management became the marketing of value. The value of a company is measured by a degree of convincing the professional investors, shareholders, stakeholders, employees, managers, customers, co-partners as well as social surroundings about abilities a company’s executive board in a way of controlling the changing market. In field of marketing, similar to accounting or finance, material values and immaterial values can be distinguished. Material value - the same as whole economy mark attributing definite features to objects and possibility of expressing them with help of so-called money value. In the other words, these are the characteristics attributed to objects, things, products and states, which in consequence add to the production of profit, measured in money units.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • JANIK W., Podstawy controllingu, Wyd. Uczelniane Politechniki Lubelskiej, Lublin 2003.
  • KAMELA-SOWIŃSKA A., Wartość firmy, PWE, Warszawa 1996.
  • LOW J., KALAFUT P.C., Niematerialna wartość firmy. Ukryte źródła przewagi konkurencyjnej, Oficyna Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2004.
  • MARCINKOWSKA M., Kształtowanie wartości firmy, PWN, Warszawa 2000.
  • www.monitorpodatkowy.pl, listopad 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163324874

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.