PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 2/1 | 286--293
Tytuł artykułu

Partnerstwo jako podstawowa strategia sukcesu w kanałach dystrybucji produktów żywnościowych

Autorzy
Warianty tytułu
The Partnership as the Essential Strategy of the Success in Channels of Food Products Distribution
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sukces rynkowy przedsiębiorstw sektora żywnościowego uzależniony jest między innymi od umiejętności dotarcia z ofertą asortymentową produktów żywnościowych do ostatecznych klientów poprzez sprawne kanały dystrybucji. Dostępność produktów to jeden z podstawowych wymiarów skuteczności marketingowej firm i najważniejszych czynników decydujących o zakupie produktów żywnościowych. Specyfika tych produktów i ich wrażliwość na warunki dystrybucji oznacza potrzebę wykorzystania podejścia partnerskiego do organizacji tych procesów. W pracy, w toku analizy dostępnych rozwiązań zaproponowano koncepcję ECR, jako sposób organizacji tych procesów, dokumentując dodatkowo w oparciu o badania własne przedsiębiorstw sektora żywnościowego. Wdrożenie tej strategii zarządzania w kanałach dystrybucji żywności napotyka jednak na barierę braku zainteresowania ze strony handlu. (abstrakt oryginalny)
EN
The market success of enterprises of the food sector is made conditional among others of the skill of grating some more food products with the selected offer of conclusive customers through proficiently functioning channels for distribution. An availability of products is one of basic measurements deciding the purchase of food products of the marketing effectiveness of companies and most important factors. The specificity of these products and their sensitivity to conditions of distribution mean the need of using the approach of equal partners towards the organization of these processes. An ECR conception as a way were offered the organization of these processes at work, in the course of accessible solutions analysis being evidence of enterprises own examinations of the food sector based on additionally. However drilling ordering the distribution of food in channels into this strategy is coming across the barrier of the lack of interesting the trade from the page. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
286--293
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Baraniecka A. (2004), ECR-Efficient Consumer Response. Łańcuch dostaw zorientowany na klienta. Wyd. Instytutu Logistyki i Magazynowania, Poznań.
  • Ciesielski M. (red.) (2001), Logistyka w tworzeniu przewagi konkurencyjnej firmy. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Drelichowski L. (2001), Stan konsolidacji i logistyki agrobiznesu w otoczeniu globalnych sieci handlowych, "Organizacja i Kierowanie" nr 2.
  • Fechner I. (red.) (1999), ECR - Jak osiągnąć sukces i prześcignąć konkurencję. Wyd. Instytutu Logistyki i Magazynowania, Poznań.
  • Karasiewicz G. (2001), Systemy dystrybucji artykułów rolno-spożywczych na rynku polskim. Diagnoza i koncepcja zmian. Wyd. Naukowe Wydz. Zarządzania UW, Warszawa.
  • Kłosiewicz-Górecka U. (2007), Konkurencja i konkurencyjność i w sektorze handlu w Polsce, w: Sławińska M. (red). Handel we współczesnej gospodarce. Wyd. AE w Poznaniu, Poznań.
  • Krajewski K. (2006), Logistyka dystrybucji produktów mleczarskich, "Przegląd Mleczarski" vol. 12.
  • Krajewski K. (2007), Efektywna Obsługa Klienta (ECR) w logistyce mleczarskiej, "Przegląd Mleczarski" vol. 5.
  • Mazurek-Łopacińska K. (1997), Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej. Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • O'Reilly S., Krajewski K., Zsolt C (2006), Supply Food Chain Management. MBA in Agribusiness Management, Warsaw Agricultural University, Warsaw - Londyn.
  • Pokusa T. (2000), Efektywna strategia obsługi klienta a infopartnering w zarządzaniu łańcuchem popytu,. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 852 t. I.
  • Przepiorą A. (2000), Nowoczesne metody dystrybucji produktów spożywczych. Przemysł Spożywczy, 8, 42.
  • Rutkowski K. (2005), Logistyka dystrybucji. Wyd. SGH, Warszawa.
  • Szymanowski W. (2008). Zarządzanie łańcuchami dostaw żywności w Polsce. Kierunki zmian, Difin, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163394374

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.