PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 78 | z. 132 | 185--199
Tytuł artykułu

Możliwości zwiększenia prędkości jazdy pociągów na linii Jelenia Góra - Szklarska Poręba

Warianty tytułu
Possibilities to Increase Train Speed at the Line Jelenia Góra - Szklarska Poręba
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono zarys historii i stan obecny linii kolejowej Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna, główną uwagę poświęcając charakterystyce przebiegu trasy w planie. Omówiono przyjęte założenia i sposób wyznaczania maksymalnych prędkości pociągów ze względu na zachowanie dopuszczalnych wartości parametrów kinematycznych. Wykazano możliwość zwiększenia prędkości jazdy bez konieczności dokonywania korekt przebiegu trasy w planie. Zwiększenie prędkości pociągów i przepustowości linii może być szczególnie istotne w świetle wdrażanego obecnie w Czechach projektu „Regiotram NYSA”, obejmującego swym zasięgiem między innymi połączenie kolejowe Liberec - Szklarska Poręba - Jelenia Góra.(abstrakt oryginalny)
EN
The history and the present state of railway Jelenia Góra - Szkalrska Poręba have been presented in brief in the paper, pointing out features of routing in site plan. The undertaken assumptions, the way of calculation the highest speeds of trains taking into account the admissible value of the kinematic parameters have been described. The possibilities to increase the speed of train without any correction of routing in site plan have been pointed out. The increase of train speed and line capacity could be especially essential with regard to implemented presently in Czech project „Regiotram NYSA” including the railway Liberec - Szklarska Poręba - Jelenia Góra.(original abstract)
Bibliografia
  • Altmann Matthias, Chovanec I., Lejčar I., Rusak R., Štancl M., Komunikacja kolejowa na pograniczu polsko - niemiecko - czeskim.Technika Transportu Szynowego Nr 1-2/2003.
  • Bałuch H., Optymalizacja układów geometrycznych toru. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 1983.
  • Bałuch M., Analiza ustroju toru przy zwiększaniu prędkości pociągów. Drogi Kolejowe Nr 4-5/1986.
  • Bałuch M., Warianty prędkości drogowych na przykładzie linii Warszawa - Gdańsk. Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału SITK RP w Krakowie, Nr 59, Zeszyt 109, Kraków 2003.
  • Jerczyński M., Koziarski S., 150 lat kolei na Śląsku. Wydawnictwo Instytutu Śląskiego, Opole 1992.
  • Koc W., Analiza granicznych prędkości jazdy na łukach linii kolejowych. IX Konferencja Naukowa „Drogi Kolejowe”, Kraków-Kościelisko, listopad 1997.
  • Lauerman J., REGIOTRAM NISA - šance nejen pro Liberecký kraj. Konferencja „Železnice 2005,”, Praha, 1.11.2005, w: http:// www.regiotram-nisa.cz/rt5/dl/z2005.ppt
  • Mazurkiewicz R., Możliwości ożywienia regionalnych połączeń kolejowych w polskiej części Euroregionu Nysa. Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału SITK RP w Krakowie, Nr 59, Zeszyt 109, Kraków 2003.
  • Raczyński J., Kryzys paliwowy a polska polityka transportowa. Rynek Kolejowy Nr 10/2005.
  • Raczyński J., Niepotrzebna kolej ?. Rynek Kolejowy nr 2/2005.
  • Stanisz M., Modernizacja linii kolejowej Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna. Politechnika Wrocławska, 2006 (praca magisterska niepublikowana).
  • Linia kolejowa z Harrachova do Polski bez przeszkód. [w:] http:/ /wiadomoscicsk.blog.onet.pl/2,ID27313414,index.html
  • RegioTRAM Nisa i Kolej Izerska. [w:] http://jeltram.kozanostra.org/regiotram-nisa/ index, html
  • Rozkłady jazdy: PKP: http://rozklad.pkp.pl; PKS: http:// www.rozklady.com.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163429566

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.