PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 4 | 102--116
Tytuł artykułu

Czynniki kształtujące produkt agroturystyczny w regionie podkarpackim

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zdefiniowano pojęcie turystyki i agroturystyki oraz określono czynniki wpływające pozytywnie i negatywnie na jej rozwój. Na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych z grupą 100 respondentów, scharakteryzowano rynek usług agroturystycznych w woj. podkarpackim oraz stosowane przez usługodawców strategie marketingowe. Przytoczono dane o stanie i rozmieszczeniu bazy agroturystycznej, cechach gospodarstw agroturystycznych, cechach demograficzno-społecznych gości odwiedzających te gospodarstwa oraz ocenę świadczonych usług. Stwierdzono, że agroturystyka na Podkarpaciu opiera się na tradycyjnych rozwiązaniach, ale coraz częściej jest zróżnicowana pod względem oferowanego standardu i możliwości korzystania z różnorodnych urządzeń rekreacyjnych. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
102--116
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Bartkowski T.: Kształtowanie i ochrona środowiska człowieka. PWN. Warszawa 1992.
  • 2. Długołęcka M., Sawicka J.: Agroturystyka jako przejaw przedsiębiorczości kobiet w poszukiwaniu dodatkowych źródeł dochodów /w:/ Przedsiębiorczość kobiet na wsi ze szczególnym uwzględnieniem agroturystyki. SGGW Warszawa 1998.
  • 3. Drzewiecki M.: Problemy rozwoju agroturystyki w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, /w:/ „Problemy Turystyki", nr 4, 1993.
  • 4. Drzewiecki M. Agroturystyka. Założenia - uwarunkowania - działania. Instytut wydawniczy „Świadectwo” 1995.
  • 5. Holderna-Mielcarek B.: Kierunki rozwoju agroturystyki /w:/ Regionalne aspekty agroturystyki w Polsce. III Sympozjum Agroturystyczne, 1995.
  • 6. Hunek T.: Makroekonomiczne uwarunkowania rozwoju „small businessu” na terenach wiejskich /w:/ Przedsiębiorczość na terenach wiejskich. W stronę wsi wielofunkcyjnej. IRWiR PAN Warszawa 1993.
  • 7. Karbowiak K.: Agroturystyka jedną z form pozarolniczej działalności gospodarczej /w:/ Marketing i produkty markowe w turystyce wiejskiej. Mat. z konferencji, Warszawa 1998.
  • 8. Kłodziński M.: Wielofunkcyjny rozwój obszarów wiejskich na terenach przygranicznych. SGGW Warszawa 1994.
  • 9. Kowalczyk A.: Kilka uwag o uwarunkowaniu agroturyzmu /w:/ Agroturyzm jako źródło dodatkowego dochodu na wsi. Mat. z seminarium. CDiEwR, Kraków 1992.
  • 10. McCarthy EJ., Perreault W.: Basic Marketing. Wyd. Xi, Irwin, Homewood 1993.
  • 11. Mysiak K., Palich R: Agroturystyka czynnikiem rozwoju gmin wiejskich województwa pomorskiego /w:/ Turystyka wiejska a rozwój i współpraca regionów. Prace naukowo- dydaktyczne PWSZ Krosno 2005.
  • 12. Radkiewicz W.: Przedsiębiorca i przedsiębiorczość. Roczniki AR, Poznań 1982.
  • 13. Strzembicki L.: Marketing w turystyce /w:/ Wczasy pod gruszą. Wyd. Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra 1995.
  • 14. Strzembicki. L.: Zachowania nabywców usług turystyki wiejskiej w świetle badań ankietowych /w:/ Dziedzictwo kulturowe polskiej wsi a turystyka wiejska. Mat. z VII Ogólnopolskiego Sympozjum Agroturystycznego, CDiEwR, Supraśl 1999.
  • 15. Werenowska A.: Agroturystyka szansą zmniejszenia bezrobocia na wsi /w:/ Turystyka wiejska w perspektywie europejskiej. VIII Ogólnopolskie Sympozjum Agroturystyczne KCDRRiOWO, Kraków 2000.
  • 16. Zych R.: Rozwój agroturystyki w południowo-wschodnim regionie Polski /w:/ Społeczeństwo Podkarpacia na przełomie wieków. Studia socjologiczne pod red. M. Malikowskiego, Rzeszów 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163445436

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.