Warianty tytułu
The Obligation of Self-government Councillors and Managers to Submit Personal Asset Disclosures in the Light of the New Legal Regulations
Języki publikacji
Abstrakty
W sferze samorządowej od dawna dyskutuje się obowiązek składania oświadczeń. W ostatnich latach w tej sprawie wypowiadał się także Trybunał Konstytucyjny, w związku z czym moc prawną utraciły niektóre przepisy. Powstanie tzw. luk prawnych, a także potrzeba ujednolicenia w tym zakresie regulacji we wszystkich trzech ustawach samorządowych wymusiły zmiany legislacyjne. Autorka dokonała analizy nowych rozwiązań prawnych, wskazując na liczne i istotne kontrowersje, jakie one wywołują. (abstrakt oryginalny)
The obligation for self-government councillors and managers to disclose assets, contracts and personal connections has been under discussion for a long time. Similarly, the Constitutional Tribunal has passed rulings about this in recent years, as a result of which certain regulations have become legally ineffective. The emergence of so-called legal gaps, as well as the need to standardise regulations in this respect in all three acts on self-government has forced legislative changes. The authoress has analysed the new legal solutions, demonstrating numerous and important controversies which they incite. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
- D. Bąbiak-Kowalska, Roczne oświadczenia majątkowe, „Wspólnota" 2009/12, s. 6 i n.
- B. Cudowski, Utrata wynagrodzenia przez pracownika samorządowego jako sankcja prawa pracy - o przepisach antykorupcyjnych w ustawach samorządowych, „Finanse Komunalne" 2005/1-2, s. 25 i n.
- M. Cyrankiewicz, Oświadczenia majątkowe, „Wspólnota" 2009/43, s. 24.
- J. Dżedzyk, M. Bator, Obowiązek składania oświadczeń majątkowych - wybrane problemy praktyczne, „Nowe Zeszyty Samorządowe" 2007/1, s. 27.
- M. Gurdek, Glosa do wyroku TK z dnia 13 marca 2007r., K. 8/07, „Przegląd Prawa Publicznego" 2007/10, s. 77, teza 5.
- M. Gurdek, Glosa do wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 17 lipca 2007 roku, P19/04, „Przegląd Prawa Publicznego" 2008/1, s. 72 i n.
- J. Korczak, Zasady składania oświadczeń majątkowych przez pracowników jednostek organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego, „Nowe Zeszyty Samorządowe" 2005/1, s. 25.
- J. Nowacki, Z. Tobor, Wstęp do pmwoznawstwa,Kraków 2000, s. 166.
- S. Płażek, Niezłożenie oświadczenia w terminie musi być zawinione, „Wspólnota" 2007/17, s. 34-35.
- S. Płażek, Sytuacja prawna zastępcy wójta jako pracownika, „Praca i Zabezpieczenie Społeczne" 2006/8, s. 26, teza 3.
- I. Rajewska, Powtórne oświadczenie majątkowe, „Wspólnota" 2009/21, s. 39.
- A. Rzetecka-Gil, Glosa do wyroku NSA z 31 stycznia 2006 r., sygn. akt II OSK 1255/05, „Samorząd Terytorialny" 2008/9, s. 78, teza 1.
- D. Sześciło, Uwagi w sprawie jakości samorządowego prawa antykorupcyjnego, „Samorząd Terytorialny" 2009/1-2, s. 67.
- A. Wierzbica, Oświadczenia majątkowe pracowników samorządowych, „Wspólnota" 2008/41, s. 19.
- A. Wierzbica, Oświadczenia majątkowe pracowników samorządowych, „Wspólnota" 2009/13, s. 26-27.
- www.sejm.gov.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163564934