Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule podjęto rozważania dotyczące psychospołecznego obrazu organizacji jako metaforycznego jej opisu. Przedstawiono także rolę i miejsce czynników, tj. osobowość, tożsamość, kultura i natura organizacji, bezpośrednio oddziałujących na kształtowanie się tak rozumianego obrazu, jego strukturę i dynamikę. Zwrócono też uwagę na możliwości prowadzenia badań empirycznych w ramach zaproponowanej koncepcji opisu psychospołecznego obrazu organizacji. (abstrakt oryginalny)
In this article there was considered psychosocial image of the organization as a metaphoric description. It was also presented the role and place psychological factors such as personality, identity, culture and nature of the organization, directly affecting the formation of the so-understood image of the structure and dynamics. It was also paid attention to the possibility of empirical within the proposed concept of psychosocial organization description. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
Bibliografia
- [1] ABRATT R., A New Approach to the Corporate Image Management Process, "Journal of Marketing Management" 1998, vol. 5, no. 1.
- [2] ANISZEWSKA G. (red.), Kultura organizacyjna w zarządzaniu, PWE, Warszawa 2007.
- [3] BALMER J.M.T., Corporate Identity, Corporate Branding and Corporate Marketing. Seeing through the Fog, "European Journal of Marketing" 2001, vol. 35, no. 3-4.
- [41 BARABASZ A., Osobowość organizacji. Zastosowanie w praktyce zarządzania, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2008.
- [5] BRZEZIŃSKI M., Organizacja kreatywna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
- [6] CZERSKA M., Zmiana kulturowa w organizacji, Difin, Warszawa 2003.
- [7] HATCH M., Teoria organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- [8] PERVIN L.A., Psychologia osobowości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.
- [9] MELEWAR T.C., KARAOSMANOGLU E., Seven Dimensions of Corporate Identity: a Categorisation from the Practitioners Perspective, "European Journal of Marketing" 2006, vol. 40, no. 7-8.
- [10] MORGAN G., Obrazy organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
- [11] SIKORSKI CZ., Kształtowanie kultury organizacyjnej. Filozofia, strategie, metody, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2009.
- [12] SUŁKOWSKI Ł., Epistemologia w naukach o zarządzaniu, PWE, Warszawa 2005.
- [13] ZARĘBSKA A., Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2009.
- [14] ZBIEGIEŃ-MACIĄG L., Kultura w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163965142