PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 3 | 13--16
Tytuł artykułu

Psychospołeczny obraz organizacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto rozważania dotyczące psychospołecznego obrazu organizacji jako metaforycznego jej opisu. Przedstawiono także rolę i miejsce czynników, tj. osobowość, tożsamość, kultura i natura organizacji, bezpośrednio oddziałujących na kształtowanie się tak rozumianego obrazu, jego strukturę i dynamikę. Zwrócono też uwagę na możliwości prowadzenia badań empirycznych w ramach zaproponowanej koncepcji opisu psychospołecznego obrazu organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
In this article there was considered psychosocial image of the organization as a metaphoric description. It was also presented the role and place psychological factors such as personality, identity, culture and nature of the organization, directly affecting the formation of the so-understood image of the structure and dynamics. It was also paid attention to the possibility of empirical within the proposed concept of psychosocial organization description. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
13--16
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
Bibliografia
  • [1] ABRATT R., A New Approach to the Corporate Image Management Process, "Journal of Marketing Management" 1998, vol. 5, no. 1.
  • [2] ANISZEWSKA G. (red.), Kultura organizacyjna w zarządzaniu, PWE, Warszawa 2007.
  • [3] BALMER J.M.T., Corporate Identity, Corporate Branding and Corporate Marketing. Seeing through the Fog, "European Journal of Marketing" 2001, vol. 35, no. 3-4.
  • [41 BARABASZ A., Osobowość organizacji. Zastosowanie w praktyce zarządzania, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2008.
  • [5] BRZEZIŃSKI M., Organizacja kreatywna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  • [6] CZERSKA M., Zmiana kulturowa w organizacji, Difin, Warszawa 2003.
  • [7] HATCH M., Teoria organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • [8] PERVIN L.A., Psychologia osobowości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.
  • [9] MELEWAR T.C., KARAOSMANOGLU E., Seven Dimensions of Corporate Identity: a Categorisation from the Practitioners Perspective, "European Journal of Marketing" 2006, vol. 40, no. 7-8.
  • [10] MORGAN G., Obrazy organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • [11] SIKORSKI CZ., Kształtowanie kultury organizacyjnej. Filozofia, strategie, metody, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2009.
  • [12] SUŁKOWSKI Ł., Epistemologia w naukach o zarządzaniu, PWE, Warszawa 2005.
  • [13] ZARĘBSKA A., Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2009.
  • [14] ZBIEGIEŃ-MACIĄG L., Kultura w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163965142

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.