PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 39, t. 1 Problemy ekonomii, polityki ekonomicznej i finansów publicznych | 363--372
Tytuł artykułu

Zmiany w wyposażeniu gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku w Polsce w latach 1992-2007

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Changes in the Equipment of Households With Consumer Durables in Poland between 1992 and 2007
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie zmian w wyposażeniu gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku w latach 1992-2007. Rosnąca liczba gospodarstw domowych posiadających więcej sprzętów trwałego użytkowania, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie może wskazywać na pewne tendencje poprawy poziomu życia polskiego społeczeństwa.
EN
More and more rapid changes in the macro- and micro-economic environment of market entities cause that it is typical for them to be flexible and to adjust strategies to current conditions. In contemporary economies the determinants of social life are: higher intensity of social life, growing competition, development of science, technological progress, structural changes in the world economy and, moreover, globalization and internalization processes. These changes have an impact on consumer behaviour. Buyers possess bigger and bigger knowledge about the market, the products offered on this market, so they are becoming more and more aware of their choices as regards consumption. The aim of this article is to present changes in the equipment of households with consumer durables between 1992 and 2007. A growing number of households having more goods which facilitate their everyday functioning may indicate certain tendencies improving the living standard of the Polish society. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Bywalec Cz., Rudnicki L., Konsumpcja, PWE, Warszawa 2002.
  • Bywalec Cz., Rudnicki L., Podstawy ekonomiki konsumpcji, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1999.
  • Klęczek R., Kowal W., Woźniczka J., Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1996.
  • Roczniki Statystyczne GUS z lat 1993-2008.
  • Rynkowe zachowania konsumentów, red. E. Kieżel, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 1999.
  • Samuelson P.A, Nordhaus W.D., Ekonomia, t. 2, wyd. II zmienione, PWN, Warszawa 2007.
  • Szczepański J., Konsumpcja a rozwój człowieka. Wstęp do antropologicznej teorii konsumpcji, PWE, Warszawa 1981.
  • Żelazna K., Kowalczuk L, Mikuta B., Ekonomika konsumpcji. Elementy teorii, SGGW, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164163250

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.