PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 58 Systemy zarządzania kosztami i wynikami | 400--414
Tytuł artykułu

Rachunek kosztów klienta

Autorzy
Warianty tytułu
Customer Costing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy była prezentacja różnych ujęć rachunku kosztów klienta w świetle tradycyjnych i nowoczesnych systemów rachunku kosztów. (fragment tekstu)
EN
The dynamic changes identified recently in the business environment imply a significant shift in companies' behaviour. The main change concerns rejection of product centricity in favour of customer centricity. Such circumstances require new management instruments that provide managers with critical financial and nonfinancial information. One of the most important ones is customer costing. The paper presents a few types of customer costing system. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bauer H.H., Hammerschmidt M., Braehler M., The customer lifetime value concept and its contribution to corporate valuation, "Yearbook of Marketing and Consumer Research" 2003 vol. 1, s. 47-67.
  • Berger P.D., Eechambadi N., George M., Lehmann D.R., Rizley R., Venkatesan R., From customer lifetime value to shareholder value: theory, empirical evidence, and issues for future research, "Journal of Service Research", vol. 9, no 2, November 2006, s. 156-167.
  • Cokins G., How to Measure and Manage Customer Value and Customer Profitability, www.sas.com, 2004.
  • Kaplan R.S., Anderson S., Rachunek kosztów działań sterowany czasem, PWN, Warszawa 2008.
  • Kaplan R.S., Anderson S., Time-Driven Activity Based Costing, Harvard Business Review, November 2004, www.hbr.org.
  • Kaplan R.S., Cooper R., Zarządzanie kosztami i efektywnością, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
  • Karmańska A. (red.), Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2006.
  • Miller J. A., Pniewski K., Polakowski M., Zarządzanie kosztami działań, Wyd. Finanse i Przedsiębiorstwo, Warszawa 2002.
  • Nowak E., Piechota R., Wierzbiński M., Rachunek kosztów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2004.
  • Nowak E., Zaawansowana rachunkowość zarządcza, PWE, Warszawa 2003.
  • Putyra A., Struktura obiektów kosztowych a hierarchia działań, [w:] Problemy rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej, red. E. Nowak, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1178, AE, Wrocław 2007, s. 134-146.
  • Shah D., Rust R.T., Parasuraman A., Staelin R., Day G.S., The path to customer centricity, "Journal of Service Research" 2006, vol. 9, no 2, November, s. 113-124.
  • Sojak S., Jóźwiak H., Rachunek kosztów docelowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Szablewski A., Tuzimek R. (red.), Wycena i zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164651503

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.