PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 46 Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce | 315--325
Tytuł artykułu

Determinanty podnoszenia poziomu konkurencyjności MSP w Skierniewicach

Warianty tytułu
Factors Determining the Level of SMEs Competitiveness in Skierniewice
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pierwsza część niniejszego artykułu ma charakter teoretyczny i zostanie poświęcona bardzo krótkiemu przedstawieniu istoty zjawiska konkurencyjności przedsiębiorstwa i uwarunkowań na nią wpływających, natomiast w drugiej części zostaną przedstawione wyniki badań dotyczących postrzegania przez przedsiębiorców prowadzących małe i średnie firmy w Skierniewicach czynników kształtowania konkurencyjności. (fragment tekstu)
EN
The competitiveness of a company is its ability to compete in the market. The paper presents results of the research in which respondents (entrepreneurs whose enterprises are located in Skierniewice) indicated the most important - in their opinion - influence factors on the competitiveness of economic entities managed by them. It seems that taking into account their opinion that sometimes differs from commonly accepted theoretical assumptions is essential from the point of view of creation of SMEs support policy and worth spreading. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Adamkiewicz-Drwiłło H.G., Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2002.
  • Chan Kim W., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2005.
  • Chądzyński J., Przygodzki Z., Przedsiębiorstwa regionu łódzkiego, ich cechy i strategie rozwoju,[w:] Struktury i procesy kształtujące łódzki region społeczno-gospodarczy, red. A. Jewtuchowicz, A. Suliborski, Zakład Ekonomiki Regionalnej i Ochrony Środowiska UŁ, Łódź 2002.
  • Dołęgowski T., Konkurencyjność instytucjonalna i systemowa w warunkach gospodarki globalnej, Monografie i Opracowania 505, SGH, Warszawa 2002.
  • Drucker P.F., Myśli przewodnie Druckera, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2002.
  • Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Gebethner & Ska, Warszawa 1996.
  • Friedman T.F., Świat jest płaski. Krótka historia XXI wieku, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2006.
  • Gerber M.E., Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2007.
  • Gorynia M., Konkurencyjność przedsiębiorstwa - próba konceptualizacji i operacjonalizacji, [w:] Strategia przedsiębiorstw w warunkach konkurencji międzynarodowej, red. E. Najlepszy, Zeszyty Naukowe AE w Poznaniu, z. 266, Poznań 1998.
  • Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra. Strategie przejmowania kontroli nad branżą i tworzenie rynków przyszłości, Wydawnictwo Business Press, Warszawa 1999.
  • Kołodko G.W., Wędrujący świat, Pruszyński i S-ka, Warszawa 2008.
  • Meyer-Stamer J., Konkurencyjność systemowa, "Gospodarka Narodowa" nr 3, Warszawa 1996.
  • Porter M.E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  • Porter M.E., Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Wydawnictwo HEL1ON, Gliwice 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164678901

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.