Warianty tytułu
Subjects of Local Development and Their Influence on Activity of Small and Medium Sized Enterprises on the Małopolska Tourist Market
Języki publikacji
Abstrakty
Samorząd terytorialny jest najbardziej powszechną formą samorządu. Efektywność działań samorządu powinna być postrzegana w konfrontacji z sektorem prywatnym. Problemem tworzenia lokalnych realiów gospodarowania jest właściwe wyznaczenie roli samorządów terytorialnych w relacjach z lokalnymi przedsiębiorcami i w kreowaniu warunków dla ich działalności. Cechy samorządu pozwalają wyznaczyć teoretyczne możliwości oddziaływania na różnych użytkowników zasobów lokalnych. Każda z nich w konkretny sposób określa działania jednostek samorządu terytorialnego. Działania te mogą dotyczyć różnych lokalnych obszarów funkcjonalnych, w tym kreowania profilu gospodarczego, do którego zalicza się zbiór lokalnych produktów turystycznych oraz zasad i sposobów ich udostępniania. (abstrakt oryginalny)
Municipality is one of the main actors who create local circumstances for economic activity. Its features determine different projects which are organized, financed and realized by local authorities. Tourist firms are consumers of local products, users of local resources and receivers of different activities of local authorities. Local authorities can and even ought to help tourist firms with their functioning and development. The article presents results of research studies conducted on 9 economic autonomies facilitating diagnosis of the orientation of different autonomies to help tourist firms. Results of the study show that the autonomies' orientation to develop tourism tends to be rather low. (original abstract)
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- 1. Bratnicki M., Batorski J., (1999), Czy polskie przedsiębiorstwo jest w stanie przetrwać restrukturyzację?, [w:] Tokarski S. (red.), Skutki restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstw w Polsce w dekadzie lat dziewięćdziesiątych, UG, Sopot.
- 2. Clarke M., Stewart J., (1997), Wybory podejmowane przez samorządy lokalne, [w:] Wartości podstawowe samorządu terytorialnego i demokracji lokalnej, Międzykomunalna Spółka Akcyjna MUNICIPIUM, Warszawa.
- 3. Czornik M., (2004), Miasto. Ekonomiczne aspekty funkcjonowania, AE, Katowice.
- 4. Czornik M., (2005), Promocja miasta, AE, Katowice.
- 5. Lang J., Służewski J., Wierzbowski M., Wiktorowska A., (1995), Polskie prawo administracyjne, WN PWN, Warszawa.
- 6. Leoński Z., Niewiadomski Z., (1994), Samorząd terytorialny Rzeczpospolitej Polskiej, Zachodnie Centrum Organizacji Sp. z o. o., Warszawa-Zielona Góra.
- 7. Wójcik S., (1999), Samorząd terytorialny w Polsce w XX wieku, KUL, Lublin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164681278