PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 4 | 20--23
Tytuł artykułu

Teaching Organization - nowa forma organizacji opartej na wiedzy?

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest przedstawienie istoty teaching organization - nowej formy organizacji opartej na wiedzy, obok organizacji uczącej się i inteligentnej. Jej cechami wyróżniającymi jest stosowanie programów edukacyjnych dla klientów, także potencjalnych, jak również aktywny udział odbiorców w kształtowaniu oferty firmy. Zdaniem autorki jest to stosunkowo nowy trend biznesowy, który na przestrzeni lat będzie miał coraz większe znaczenie w poprawie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to present the nature of teaching organization - a new form of knowledge organization, next to a learning organization, and an intelligent one. Its distinguishing features are the use of educational pro-grams for costumers, also potential, as well as their active participation in creating the company's offer. According to the author this is a relatively new trend in business, which within the following years will be increasingly important in improving the competitive position of enterprises. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
20--23
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • [1] GRUDZEWSKl W., HEJDUK I. (red.), Przedsiębiorstwo przyszłości - wizja strategiczna, Difin, Warszawa 2002.
  • [2] GRUDZEWSKl W., HEJDUK I., Organizacja inteligentna współczesnym narzędziem zarządzania wiedzą, w: J.L. CZAR-NOTA, M. MOSZKOWICZ (red.), W poszukiwaniu strategicznych przewag konkurencyjnych, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2003.
  • [3] MIKUŁA B, ZIĘBICKI B, Organizacja inteligentna a organizacja ucząca się, "Przegląd Organizacji" nr 5/2000.
  • [4] NIEMCZYK J., Organizacja ucząca się, w: K. PERECHUDA (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.
  • [5] SENGE P.M., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • [6] SIEJA Z., Przedsiębiorstwo inteligentne, w: K. PERECHUDA (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.
  • [7] TABASZEWSKA E, Edukacja klientów jako istotny element systemu zarządzania wiedzą na przykładzie Atlas sp. z o.o., w: S. LACHIEWICZ, A. ZAKRZEWSKA-BIELAWSKA (red.), Zarządzanie wiedzą i innowacjami we współczesnych organizacjach, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2010.
  • [8] TABASZEWSKA E., Edukacja klientów jako podstawa prosumpcji, "Problemy Jakości" nr 3/2010.
  • [9] TABASZEWSKA E., Organizacja tradycyjna - ucząca się - inteligentna. Różnice i podobieństwa, "Przegląd Organizacji" nr 3/2004.
  • [10] TOFFLER A., Trzecia fala, PIW, Warszawa 1997.
  • [11] TOFFLER A., TOFFLER H., Rewolucyjne bogactwo, Wydawnictwo Kurpisz, Przeźmierowo 2007.
  • [12] ZIMNIEWICZ K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164748550

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.