PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 3 | 107--118
Tytuł artykułu

Ewolucja uczelni w kierunku organizacji wiedzy

Autorzy
Warianty tytułu
Tertiary Education Institution - the Way Towards Knowledge - Based Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor analizuje zmiany zachodzące we współczesnych uczelniach, głównie w zakresie kształtowania kultury organizacyjnej, prowadzące do przekształcenia się uczelni w organizacje podporządkowane wiedzy, szczególnie podkreślając znaczenie kształtowania relacji uczelni z otoczeniem. Rozważania ogólne zilustrowane są przykładami z Wyższej Szkoły Biznesu NLU w Nowym Sączu, w której dostrzec można podejmowanie systemowych działań zmierzających w kierunku trwałego zaszczepienia kultury organizacyjnej, charakterystycznej dla organizacji wiedzy. (abstrakt oryginalny)
EN
Polish tertiary education institutions have to meet the new challenges. Intellectual potential of both academics and students should be used. Knowledge-based management shows the tools to solve these problems. The key element for contemporary tertiary educational institutions is to establish institutional links between university, business and self - government. The fundamental role in this process belongs to an organizational culture. General deliberations are illustrated by some examples of Nowy Sącz Business School - National Louis University. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
107--118
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Antonowicz D., (2004), Z tradycji w nowoczesność. Brytyjskie uniwersytety w drodze do społeczeństwa wiedzy, "Nauka i Szkolnictwo Wyższe" nr 1/23.
  • 2. Bendyk E., (2006), Innowacje, głupcze, rozmowa z Esko Aho, byłym premierem Finlandii i jednym z architektów fińskiego cudu gospodarczego, "Wprost" nr 36.
  • 3. Clark B.R., (2005), Sustaining change in Universities. Continuities in case studies and concepts, The Society for Research into Higher Education & Open University Press, Mc Graw-Hill House.
  • 4. Davenport Th.H., Prusak L., (2000), Working knowledge. How organizations manage what hey know, Harvard Business Review Press, Boston.
  • 5. Denman B.D., (2005), What is a University in the 21 st Century, "Higher Education Management and Policy" nr 2.
  • 6. Evans Ch., (2005), Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa.
  • 7. Goddard J., (2005), Institutional management and engagement with the knowledge society, "Higher Educational Management and Policy" nr 2.
  • 8. Jabłecka J., (2004), Uniwersytet jako organizacja ucząca się, [w:] Szuwarzyński A. (red.), Zarządzanie wiedzą w szkolnictwie wyższym, Zakład Zarządzania Wiedzą i Informacją Naukowo-Techniczną, Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, Gdańsk.
  • 9. Hofstede G., (2000), Kultury i organizacje, PWE, Warszawa.
  • 10. Jacob M., Hellström T., (2003), Organising the Academy: New Organisational Forms and the Future of the University, "Higher Education Quarterly" vol. 57, nr 1.
  • 11. Jashapara A., (2006), Zarządzanie wiedzą. Zintegrowane podejście, PWE, Warszawa.
  • 12. Krupski R. (red.), (2005), Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, PWE, Warszawa.
  • 13. Kwiatkowski S., (2001), Szkoły wyższe jako przykład organizacji nieinteligentnych, [w:] Tworzenie organizacji, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
  • 14. Leja K., (2002), Uniwersytet - świątynia wiedzy czy sprawnie działająca organizacja, "Nauka i Szkolnictwo Wyższe" nr 1/19.
  • 15. Morawski M., (2006), Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, "E-mentor" nr 4 (16).
  • 16. Pawłowski K., (2004), Społeczeństwo wiedzy szansa dla Polski, Wydawnictwo Znak, Kraków.
  • 17. Wawrzyniak B., (2004), Państwo sprzyjające gospodarce opartej na wiedzy, [w:] Kieżun W., Kubin J., Dobre Państwo, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164749312

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.