PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 770 | 191--201
Tytuł artykułu

Próba oceny systemów zarządzania nauczaniem rozprowadzanych na zasadach open source

Autorzy
Warianty tytułu
An Attempt of Evaluation of Learning Management Systems Delivered as Open Source Software
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest próba oceny wybranych systemów zarządzania nauczaniem (Learning Management System) rozprowadzanych na zasadach open source. Przedstawiono zasady, które obowiązują w rozwiązaniach typu open source. Opisano główne cechy, którymi charakteryzują się systemy zarządzania nauczaniem, a także zdefiniowano kryterium oceny systemów LMS. Zwrócono również uwagę na problemy związane z wyborem odpowiedniego systemu. (abstrakt oryginalny)
EN
The goal of the article is to make an attempt of assessment of selected learning management systems (LMS) delivered as open source software. The rules accepted in open source solutions have been presented. Main features of learning management systems have been described. Much attention has been paid to defining a criterion of LMS systems evaluation. A few selected solutions have been outlined and attempts of their estimation have been made. Problems of sufficient system selection have also been considered. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
191--201
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Hall B. [2001], New Technology Definitions, http://www.brandonhall.com/public/glossary/ index.htm.
  • Kaplan-Leiserson E. [2004], E-Learning Glossary, http://www.learningcircuits.org/glos~ sary.html.
  • Kowalczyk K. [2004], Historia rozwoju oprogramowania open source, „e-mentor” nr 2 (4).
  • Open Source Initiative (OSI), The Open Source Definition, http://www.opensource.org/ docs/def i nition .php.
  • Reynolds R. [2004], Open Source Courseware, http://www.xplana.com/whitepapers/ archives/Open_Source_Courseware.
  • Vuorikari R. [2004], Why Europe Needs Free and Open Source Software and Content in Schools, http://www.eun.org/insight-df/special_reports/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164781797

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.