PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 46 Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce | 438--446
Tytuł artykułu

Wizerunek miejsca recepcji turystycznej w perspektywie ekonomicznej (nowe podejście)

Warianty tytułu
The Image of Tourist Reception Area in an Economic Perspective (New Approach)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem rozważań jest operacjonalizacja wizerunku obszaru recepcji turystycznej w perspektywie ekonomicznej, głównie jako formy niematerialnej kapitału, poprzez identyfikację atrybutów, a także określenie jego znaczenia na rynku turystycznym. Niniejszy artykuł jest wynikiem studiów literaturowych, analizy dokumentów, a także szeroko prowadzonych obserwacji rzeczywistości. (fragment tekstu)
EN
The objective of the study is the operational approach towards the image of tourist reception area in an economic perspective, mainly as the non-material form of capital by means of identifying its attributes, as well as defining its significance in the tourist market. On the basis of conducted professional literature study and the observation of economic practice it may be concluded that the image of tourism destination should be regarded as an economic category and a non-material form of capital. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Alejziak W., Turystyka, Wydawnictwo Albis, Kraków 1999.
  • Bratnicki M., Kompetencje przedsiębiorstwa, Placet, Warszawa 2000.
  • Brol R., Kapitał społeczny w gospodarce lokalnej, referat na konferencję "Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce", 17-18 września 2007 r., organizowaną przez Katedrę Gospodarki Regionalnej Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
  • Broszkiewicz R., Mechanizmy i instrumenty sterowania procesami rozwoju gospodarki lokalnej i samorządowej w Polsce, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 734, AE, Wrocław 1996.
  • Cooper C., Fletcher J., Gilbert D., Wanhill S., Tourism, Principles & Practice. Pitman Publishing London 1993.
  • Czaja S., Becla A., Ekologiczne podstawy procesów gospodarowania, AE, Wrocław 2002.
  • Ekonomika turystyki, red. A. Panasiuk, PWN, Warszawa 2006.
  • Fiedor B., Nauki ekonomiczne wobec wyzwań współczesności, www.wiedzainfo.pl.
  • Gallarza M., Gil Saura L, Garcia H., Destination Image, "Annals of Tourism Research" 2002 no. 1.
  • Gelan A., Local Economic Impacts. The British Open, "Annals of Tourism Research" 2003 no. 2.
  • Głuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, AE, Wrocław 2004.
  • Gorzelak G., Jałowiecki B., Konkurencyjność regionów, "Studia Regionalne i Lokalne" 2000 nr 1.
  • Gorzelak G., Płoszaj A., Smętkowski M., Ocena strategii rozwoju regionu - wykorzystanie modelu czterech kapitałów na przykładzie województwa lubuskiego, "Studia Regionalne i Lokalne" 2006 nr3.
  • Kapitał społeczny - aspekty teoretyczne i praktyczne, red. H. Januszek, AE, Poznań 2004.
  • Klimczak B., Mikroekonomia, AE, Wrocław 2006.
  • Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw na polskim rynku turystycznym, red. M. Bednarczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
  • Kornak A., Rapacz A., Zarządzanie turystyką i j ej podmiotami w miejscowości i regionie, AE, Wrocław 2001.
  • Kostro K., Kapitał społeczny w teorii ekonomicznej, "Gospodarka Narodowa" 2005 nr 7-8.
  • Lew A., McKercher B., Modeling Tourist Movements. A Local Destination Analysis, "Annals of Tourism Research" 2006 no. 2.
  • Lewicka M., Dwa kapitały a aktywność społeczna: razem czy osobno, www.gap.ae.krakow.pl.
  • Matysiak A., Źródła kapitału społecznego, AE, Wrocław 1999.
  • "Nowa gospodarka" i stare problemy, red. G. Kołodko, M. Piątkowski, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa 2002.
  • Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1998.
  • Samuelson W.F., Marks S.G., Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa 1998.
  • Stankiewicz M.J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Dom Organizatora, Toruń 2005.
  • Tyc W., Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania transformacji rodziny, AE, Wrocław 2007.
  • Wartość w naukach ekonomicznych, red. H. Zadora, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2004.
  • Wilkin J., Ekonomia dla prawników i nie tylko, LexisNexis, Warszawa 2003.
  • Wójcik K., Public relations. Placet, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164805566

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.