PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 46 Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce | 382--395
Tytuł artykułu

Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych, marketing oświatowy a zrównoważony rozwój powiatów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Recruitment to Above-Gymnasium Schools, Educational Marketing and Balanced Development of Poviats
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono wyniki egzaminów gimnazjalnych z 2007 r., z uwzględnieniem podziału na uczniów mieszkających na wsi i w mieście, z powiatów na pograniczu województw dolnośląskiego, lubuskiego i wielkopolskiego. Wyjaśniono pojęcie marketingu oraz scharakteryzowano marketing usług. Zwrócono uwagę na działania marketingowe na rynku usług edukacyjnych, których celem jest zachęcanie uczniów do wyboru tej a nie innej szkoły.
EN
This article shows survey results from five districts on the borders of the Dolnośląskie. Lubuskie and Wielkopolskie voivodships, conducted amongst the pupils attending the first class of above-gymnasium schools. The results of both the scholarly and scientific parts of the gymnasium exams were used for research analysis. From the acquired results, one can see, that there is a ten-point relation between the parents' level of education and the students' results. That is why one should consider, what the student structure in each school looks like. It is not the origin that affects a student's progress and results, but the schools, where they continue their education. This is why it becomes important that above-gymnasium educational institutions start using adequate marketing techniques for the sake of their own as well as the district's development and prosperity. (original abstract)
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Głogowie
autor
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Głogowie
Bibliografia
  • Antczak В., Marketing w placówkach oświatowych, Gazeta "Innowacje" nr 12, Warszawa 2002.
  • Czubała A., Jonas A., Smoleń T., Wiktor J., Marketing usług, Wolters Kluwer Warszawa 2006.
  • Domański T., Kowalski R, Marketing dla menedżerów, Warszawa-Łódź 1998.
  • Jeżowski A., Ekonomiczne determinanty efektywności w edukacji, PWSZ, Głogów 1997.
  • Kotler R, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa 1994.
  • Krzyżanowska M., Marketing usług organizacji niekomercyjnych, WSPiZ, Warszawa 2002.
  • Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997.
  • Sztumski W., Idea zrównoważonego rozwoju a możliwości jej urzeczywistniania, "Problemy Ekorozwoju" 2006 nr 2.
  • Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (DzU 2004 nr 256, póz. 2572 ze zm.).
  • www.scholaris.edu.pl ( 12.06.2008.).
  • Żbikowski J., Marketing usług edukacyjnych, Uniwersytet im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164805586

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.