PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 1 | 87--100
Tytuł artykułu

Model doskonalący i korygujący działanie organizacji

Warianty tytułu
Improving and Correctional Company Operating Model
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja wyników własnych badań empirycznych, dotyczących kwestii praktycznej realizacji zasady ISO 9001 - koncentracji na kliencie, w zakresie klient wewnętrzny, z ukazaniem znaczenia wykorzystania założeń Modelu Doskonalenia Zarządzania Polskiej Nagrody Jakości jako narzędzia doskonalącego zasoby ludzkie w organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of an article is the presentation of the results of own empirical research referring to a practical implementation of the principle of constant improvement, showing the meaning of management improvement process and the presentation of the improving and correctional model which helps in practical support of implementation of the ISO 9001 rules, by which making existing in a company management system and optimizing the level of relation between factors which have an impact on a company’s functioning. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
87--100
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • [1] Adamczyk W., Inżynieria procesów przemysłowych, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 1988. [2] Crosby P.B., Quality is Free, New York 1982.
  • [3] Gatnar E., Metody modelowania jakościowego, Akademicka Oficyna Wydawnicza PLJ, Warszawa 1994.
  • [4] Hamrol A., Mantura W, Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2002. [5] Kiesow P.K., Training the Comestrone of Quality, "Ceramic Industry" 1996, nr 4.
  • [6] Kozioł L. i inni, Wybrane zagadnienia zarządzania organizacjami w przedsiębiorstwie, Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie, Tarnów 1999.
  • [7] Rokosz-Krynke Z., Kompleksowe zarządzanie przez jakość a współczesne systemy wytwarzania, Samodzielna Agenda Wydawnicza SIMP SIMPRESS, Wrocław 1997.
  • [8] Lisiecka K., Jarczyńska D., Layered Proccess Audit nowy typ auditu w firmach branży motoryzacyjnej, "Problemy Jakości" 2008, nr 8.
  • [9] Łukasiński W., Kryteria samooceny w doskonaleniu jakości zarządzania organizacją, Praca doktorska, UE w Krakowie, Kraków 2007.
  • [10] Manganelli R.L., Klein M.M., Reengineering, Warszawa 1998.
  • [11] PN-EN ISO 9000:2006. Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia.
  • [12] Rajan A., Harris S., (), What Works. What Doesn't and Why, "Personal Today" 2003, nr 9.
  • [13] Skrzypek E., Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie - ryzyko w projektach, "Zamojskie Studia i Materiały", WSZiA, Zamość 2004.
  • [14] Sołecki A., Zarządzanie i doskonalenie procesów, СЕКТ, Kraków 2001.
  • [15] Stoner J.A.F., Kierowanie, PWE, Warszawa 1998.
  • [16] Wawak T., Efekty rynkowe jakości zarządzania, w: Klient w organizacji zarządzanej przez jakość, red. T. Sikora, AE w Krakowie, Kraków 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164812824

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.