PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 4 | 145--152
Tytuł artykułu

Modele biznesowe w zarządzaniu strategicznym

Warianty tytułu
Business Models in Strategic Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Modele biznesowe powoli przenikają do teorii zarządzania strategicznego. Artykuł zawiera przegląd i analizę wybranych definicji modeli biznesowych, prezentację ich cech oraz analizę - mającą cechy analizy systemowej - relacji występujących między kategoriami: „modele biznesowe" a „strategie zarządzania". W artykule szczególnie podkreślony jest innowacyjny charakter modeli biznesowych i ich nadrzędna rola wobec działań taktycznych i operacyjnych przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The goal of this article is a critical presentation of the business model concept. A business model is a model of conducting an enterprise focused on buy and sell transactions in the area of production, services and trade. Usually, its character is situational in relation to a particular venture. The article contains a review and analysis of selected definitions of business models, presentation of the features of these models and analysis of the relations between two categories: a business model and management strategy. The article emphasizes the innovative character of the business model concept and its superior role to tactical and operational activities of the company. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
145--152
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Bossidy L., Charan R., (2004), Business Supermodels; What should you change and what should you keep in your organization?, "CIO", November 15, vol. 18, iss. 4.
  • 2. Drucker P., (2003), On the profession of management, HPS Pressbook.
  • 3. Foster R., Kaplan S., (2003), Twórcza destrukcja, Galaktyka, Łódź.
  • 4. Hamel G., (1996), Strategy as Revolution, "Harvard Business Review", July-August.
  • 5. Howe P., Business models, (2004), "Pennsylvania CPA Journal", Winter, vol. 74, iss. 4.
  • 6. Koźmiński A.K., (2004), Zarządzanie w warunkach niepewności, PWN Warszawa.
  • 7. Magretta J., (2002), Why Business Models Matter?, "Harvard Business Review", May.
  • 8. Obłój K., (2002a), Tworzywo skutecznych strategii, PWE Warszawa.
  • 9. Obłój K., (2002b), Model innowacyjny do bólu, "CXO", wrzesień.
  • 10. Schumpeter J., (1995), Kapitalizm, socjalizm, demokracja, PWN Warszawa.
  • 11. Slywotzky A., Morrison D.J., Andelman B., (2000), Strefa zysku, PWE Warszawa.
  • 12. The 2001 HBR List: Breakthrough Ideas for Today's Business Agenda, (2001), "Harvard Business Review", April.
  • 13. Can you patent your business model?, wywiad z T. Dickinsonem, (2000), "Harvard Business Review", lipiec-sierpień.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164817665

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.