PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 1 | 4--8
Tytuł artykułu

Total Quality Leadership

Warianty tytułu
Leadership Through Total Quality - Total Quality Leadership
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule dokonano analizy najważniejszych elementów składających się na wprowadzanie koncepcji TQL. Zanalizowano również powiązania między tą koncepcją a tradycyjną filozofią TQM. Omawiając koncepcję przywództwa przez jakość totalną zwrócono zwłaszcza uwagę na przywództwo.
EN
TQL is an approach to quality management that is based on: The application of quantitative methods and the knowledge of people to assess and improve all significant processes within the organization now, and in the future. The leaders of an organization have the prime responsibility for the quality produced by the organization, i.e., the success of the mission. The commitment and participation of leaders have long been recognized as critical factors in successful organizations. It is the responsibility of leaders to: Teach their people how the work of the group supports the aims of the organization; Act as a coach and counselor, rather than simply as a judge; Not rely solely on formal authority, rather develop systems knowledge and interpersonal skills; Be an unceasing learner. Encourage everyone to study; Create an environment that encourages participation and innovation. Then leaders can focus on setting a strategic direction for the organization and systematically deploying the goals throughout the organization. In this way the products and services can be directed at meeting the future requirements of in the 21st century. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
4--8
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • 1. Gatchalian M. M.: People empowerment: the key to TQM success, "The TQM magazine", nr 6 1997, s. 429-433.
  • 2. Houston A. Dockstader S. L.: A total Quality Leadership process improvement model, Department of Navy, Washington, 1993.
  • 3. Houston A. Dockstader S. L.: Total Quality Leadership, Department of the Navy, Washington, 2002.
  • 4. Jabłoński A. S., Jabłoński M. M.: Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu, „Controlling i rachunkowość zarządcza" nr 11/2005.
  • 5. Jasiczak J.: Akredytacja a certyfikacja systemów edukacyjnych, zmiana kultury organizacji przy wdrożeniu systemów zarządzania jakością, w: „Jakość w badaniach i dydaktyce szkól wyższych", monografia por red. S. Doroszewicza i A. Kobylińskiej, SGH, Warszawa 2007.
  • 6. Karaszewski R.: Istota przywództwa filaru totalnego zarządzania jakością, „Problemy Jakości" nr l 2009, s. 8-12.
  • 7. Mikuła B., Morawski M: Talenty jako podmioty zarządzania, „Przegląd Organizacji, nr 10 2008, s. 15-17.
  • 8. Pawlak W. P.: Od TQM do TQL, „Problemy Jakości", nr 6 2004.
  • 9. Pawlak W. P.: Zarządzanie przez jakość totalną w organizacjach przyszłości w „Przedsiębiorstwo przyszłości, fikcja i rzeczywistość", pod red. J. K. Hejduk, Instytut Organizacji i Zarządzania Orgmasz, Warszawa 2004.
  • 10. Schein E. Ch.: Organisational culture and leadership, John Willey & Sons, San Francisco 2004.
  • 11. Svenson G.: Leadership performance in TQM a contingency approach, "The TQM Magazine" nr 6 2005, s. 527-536.
  • 12. Zairi M.: Leadership In TQM implementation, "The TQM Magazine", nr 6 1994, s. 9-16.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164822783

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.