PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 4 | 38--44
Tytuł artykułu

Decyzje konsumenckie rodziców na rynku wpływowym na przykładzie zabawek

Warianty tytułu
The Consumers' Decisions of Parents on the Infuence Market for Example the Toys
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obecnie komercjalizacja dzieciństwa jest zjawiskiem powszechnym. Dzieci stały się konsumentami i uczestniczą w rynku podobnie jak dorośli. Najważniejszy jest ich udział jako konsumentów rynku wpływowego. Wpływ jaki dzieci mogą wywierać na swoich rodziców jest obszerny i obejmuje trzy obszary: produkty dla dzieci (np. zabawki), produkty dla domu (np. zestawy telewizyjne) i produkty dla członków rodziny (np. odzież). Szczególnie chętnie rodzice kupują dzieciom zabawki. Kierując się dobrem dziecka i wybierają produkty nowoczesne, interaktywne, które są promowane jako edukacyjne. Jednak często wprowadzenie określenia „edukacyjna“ jest zabiegiem marketingowym opartym na błędzie nadmiernego włączenia. Ma to na celu uatrakcyjnienie produktu, a nie dotyczy rzeczywistych właściwości zabawki. Przeprowadzono badanie, ktorego uczestnikami byli rodzice, z użyciem reklamy nowoczesnej zabawki interaktywnej. Celem badania było przeanalizowanie decyzji konsumenckich rodziców. Wyniki wskazują na: istnienie rynku wpływowego w segmencie zabawek, zadowalającą świadomość konsumencką rodziców w dziedzinie wątpliwych zabawek edukacyjnych. Uzyskane dane podano dyskusji. (abstrakt oryginalny)
EN
The commercialization of childhood is universal nowadays. Children became the consumers and participate in market as adults. Their participation as influence market’s consumers is the most important. The influence that children can have on parental purchases is extensive and embracing three areas: items for children (e.g. toys), items for the home (e.g. TV sets) and nonhousehold items for family members (e.g. clothing). Parents are especially glad to buy toys for their children. They mention for children’s good and choose the up-to date, interactive products, which are promoted as educational. However the label „educational“ is often marketing endeavour based on the overinclusion fault. The aim of this endeavour is doing the product more attractive and is not connected with real toy’ traits. The study with parents‘ participation was conducted. There was used the advertisement of modern and interactive toy. The main aim of this study was analysis the consumers‘ decision, which had been taken by parents. The outcomes indicate that: there is the influence market in the toys‘ branch; the parents have fair consumers‘ awareness about doubtful educational toys. The achieved results were discussed. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
38--44
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • S. Auerbach, Dr. Toy's Smart Play Smart Toys (How To Raise A Child With a High PQ (Play Quotient), St. Martin's Press, New York 2004.
  • W. Buckleitner, Getting Smart on Smart Toy: Ten Tips for Spotting The Winners and Losers, "Children's Software Revue" 2001, No. 7-8.
  • T. Gregorczyk, Dzieci z innej planety, "Marketing przy kawie" 2008, nr 225, http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=781
  • B. Gunter, A. Furnham, Children as Consumers: A Psychological Analysis of the Young People's Market, Routledge, London-New York 1998.
  • D.R. John, Consumer Socialization of Children: A Retrospective Look at Twenty-five Years of Research, "Journal of Consumer Research" 1999, Vol. 26.
  • Kieszonkowe naszych dzieci, Raport IPSOS 2005, http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=314
  • D. Kunkeli i in., Report of the APA Task Force on Advertising and Children. Section: Psychological Issues in the Increasing Commercialization of Childhood, 2004, http://www.apa.org/releases/childrenads.pdf
  • A.V. Libin, E.V. Libin, Robotic Psychology. Encyclopedia of Applied Psychology, Elesevier 2004, s. 295-298.
  • J.U. McNeal, Kids' Markets, "American Demographics" 1998, No. 4.
  • E. Nęcka, Psychologia twórczości, GWP, Gdańsk 2001, s. 66.
  • L.R. Plowman, R. Luckin, Entertainment Computing. Interactivity, Interface, and Smart Toy, "Computer" 2004, No. 2.
  • Ranking zabawek Duracell 2006, "Marketing przy kawie", http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=447
  • H. Shwe, Smarter Play for Smart Toys: The Benefits of Technology-Enhanced Play, Zowie Intertainment, San Mateo 1999.
  • M. Stachowiak, S. Szmalec, Idealna zabawka dla dziecka - mądra i bezpieczna, "Marketing przy kawie" 2006, nr 144, http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=459
  • B. Wall, Ambitious Parents Spend on Educational Toys for Toddlers, "International Herald Tribune" 2006, November 24.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164863594

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.