PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 12 | 3--10
Tytuł artykułu

Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie

Warianty tytułu
Knowledge Management in the Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł dotyczy koncepcji zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. Szczególną uwagę zwrócono na czynniki kształtujące skłonność do dzielenia się wiedzą tkwiące w kulturze organizacyjnej oraz podkreślono rolę zaufania we współczesnym zarządzaniu. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the concept of knowledge management paying particular attention to factors determining knowledge sharing related with organizational culture and highlights the role of trust in contemporary management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
3--10
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Buckman R. H., Building a knowledge driven organization, McGraw-Hill Companies, Inc., New York 2004.
  • 2. Bush P., Tacit Knowledge in Organizational Learning, IGI Global, London 2008.
  • 3. Dalkir K., Knowledge management in theory and practice, Elsevier Butterworth-Heinemann, Oxford 2005.
  • 4. Davenport T. H., Prusak L., Working knowledge. How organizations manage what they know, Harvard Business School Press 2000.
  • 5. Edersheim E. H., Przesłanie Druckera. Zarządzanie oparte na wiedzy, MT Biznes, Warszawa 2009.
  • 6. Grudzewski W. M., Hejduk I., Sankowska A., Waństuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie. Koncepcja, narzędzia, zastosowanie, Wolters Kluwer, Kraków 2009.
  • 7. Grudzewski W. M., Hejduk L, Współczesne kierunki rozwoju nauk o zarządzaniu [w:] Grudzewski W. M. (red.) Rozwój i funkcjonowanie przedsiębiorstw w warunkach globalnej gospodarki światowej, Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach, Katowice 2007.
  • 8. Harorimana D., Cultural Implication on Knowledge Sharing, Management and Transfer, IGI Global Hershey 2009.
  • 9. Harrington H.J., Voehl R, Knowledge management excellence: the art of excelling in knowledge management, Paton Press LLC, Chico 2007.
  • 10. Ichijo K., Nonaka l., Knowledge creation and management: new challenges for managers, Oxford University Press, 2007.
  • 11. Liebowitz J., Knowledge retention. Strategies and solutions, Francis & Taylor Group, Boca Raton 2009.
  • 12. Liebowitz J., Strategie intelligence. Business Intelligence, Competitive Intelligence, and Knowledge Management, Auerbach Publications, Francis & Taylor Group, Boca Raton 2006.
  • 13. McEIroy M. W., The new knowledge management: complexity, learning, and sustainable innovation, Butterworth-Heinemann, Elsevier Science, Burlington 2003.
  • 14. Nonaka I., A dynamic theory of organizational knowledge creation [w:] Nonaka l. (ed.) Knowledge management: critical perspectives on business and management, Routledge, New York 2005.
  • 15. Practical Aspects of Knowledge Management. 7th International Conference, PAKM Yokohama, November 2008, Yamaguchi T. (ed.), Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164923357

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.