PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 800 | 127--140
Tytuł artykułu

Klasyfikacja wód mineralnych w świadomości konsumentów - wyniki badań własnych

Autorzy
Warianty tytułu
Classification of Mineral Water Brands by Consumers - Own Research Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rynek wód w opakowaniach jednostkowych w Polsce charakteryzuje się dużą różnorodnością. Występuje w nim obecnie ok. 200 marek wód (w szczytowym okresie było ich ok. 400), które trudno jest jednoznacznie pogrupować ze względu na możliwość zastosowania wielu niespójnych sposobów klasyfikacji. (…) Celem niniejszej prezentacji jest przedstawienie wyników jakościowych badań własnych autorki, mających za zadanie pokazanie sposobu rozumienia przez konsumentów aktualnego ujęcia klasyfikacji wód uzyskanego za pomocą testu uzupełniania zadań. (fragment tekstu)
EN
The product structure of the mineral water market in Poland is characterised by wide diversity. Consumers can choose from amongst many brands of mineral water in several categories. These include: natural mineral water, natural spring water, table water and medicinal water. The author’s previous quantitative research showed that this method of classification is poorly understood by consumers. For this reason, the author decided to broaden the results with interpretative research. In this article, the author briefly outlines the legal regulations that determine the method of defining and classifying mineral water in Poland. Next, the author presents the results of her own qualitative research, whose purpose was to check how consumers understand the various categories of water. Sentence completion was used as the research technique. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
127--140
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Kucharski M., Naturalne wody mineralne. Informator rozlewni 1995, Izba. Gospodarcza „Uzdrowiska Polskie”.
  • Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Mirek J., Preferencje konsumentów wód mineralnych w świetle badań własnych, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 739, Kraków 2007.
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie naturalnych wód mineralnych, naturalnych wód źródlanych i wód stołowych, Dz.U. nr 120, poz. 1256.
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 grudnia 2004 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie naturalnych wód mineralnych, naturalnych wód źródlanych i wód stołowych, Dz.U. nr 276, poz. 2738.
  • PN-Z-11001-1: 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164939571

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.