PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 804 | 71--88
Tytuł artykułu

Wybrane teoretyczne i praktyczne problemy tworzenia strategii w marketingu terytorialnym

Autorzy
Warianty tytułu
Selected Theoretical and Practical Problems Related to Creating Strategies in Territorial Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na trudności związane z tworzeniem i realizacją strategii w marketingu terytorialnym. Podjęto próbę obrony tezy, że brak zadowalających ustaleń teoretycznych dotyczących rozumienia strategii marketingu terytorialnego stwarza duże problemy w efektywnym jej stosowaniu. Zwrócono także uwagę na trudności w adaptacji rozwiązań strategii marketingowej w sferze konsumpcji dla potrzeb terytorium. (fragment tekstu)
EN
The aim of this article is to draw attention to difficulties linked to the creation and implementation of territorial marketing strategies. Among the many factors that make creation of a strategy difficult, the author draws attention to two: the lack of an unequivocal definition of territorial marketing and the lack of an unequivocal definition of the concept of marketing strategy. The various approaches to understanding the concept of marketing strategy (all of which can be applied to territorial marketing) give rise to specific difficulties in the creation of a territorial marketing strategy. The author discusses more broadly the difficulties encountered in marketing strategy - understood as a choice of target markets and formation of the marketing-mix - oriented towards a given market. The difficulties stem from the unresolved issue of meeting the expectations of a large number of potential clients in a given territory and the impossibility of directly transferring marketing-mix solutions in classical marketing to a given territory. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
71--88
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Aaby N.E., McGann A.F., Corporate Strategy and the Role of Navigational Marketing, „European Journal of Marketing” 1989, nr 10.
  • Becker J., Marketing-Konzeption. Grundlagen des strategischen Marketing-Managements, Vahlen, München 1988.
  • Booms B.H., Bitner N.J, Marketing Strategies and Organization Structures for Service Firm, AMA, Chicago 1981.
  • Czornik M., Promocja miasta, AE w Katowicach, Katowice 1988.
  • Domański T., Marketing terytorialny - wybrane aspekty praktyczne [w:] Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
  • Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2006.
  • Girard V., Marketing terytorialny i planowanie strategiczne [w:] Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
  • Grzegorczyk W., Strategie marketingowe banków, PWN, Warszawa 1997.
  • Hanulakova E., Dano F., Parki przemysłowe a marketing regionalny, „Marketing i Rynek” 2004, nr 9.
  • Karpińska M., Wydarzenia jako forma komunikacji marketingowej miasta na przykładzie festiwalu Camerimage w Łodzi [w:] Marketing terytorialny - możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, red. H. Szulce, M. Florek, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2005.
  • Kauf S., Właściwości instrumentarium marketingowego w marketingu regionów [w:] Marketing terytorialny - możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, red. H. Szulce, M. Florek, AE w Poznaniu, Poznań 2005.
  • Komunikacja i partycypacja społeczna, red. J. Hausner, AE w Krakowie, Kraków 1999.
  • Kornak A.S., Rapacz A., Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie, AE we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  • Kotler P., A Generic Concept of Marketing, „Journal of Marketing” 1972, nr 46.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • Kotler P., Asplund Ch., Rein I., Haider D., Marketing Place Europe, Prentice Hall, London 1999.
  • Kotler P., Haider D., Rein I., Marketing Place’s - Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States and Nations, Free Press, New York 1993.
  • Kotler P., Levy S.J., Broadening the Concept of Marketing, „Journal of Marketing” 1969, nr 38.
  • McCarthy E.J., Perreault W.D., Applications in Basic Marketing: Clippings from the Popular Business Press, Irwin, Homewood-Boston 1991.
  • Markowski T., Zarządzanie rozwojem miasta, PWN, Warszawa 1999.
  • Meyer J.A., Regionalmarketing: grundlagen, konzepte und anwendung, Franz Vahlen Verlog, München 1999.
  • Niestrój R., Przedmiot i podstawowe opcje strategii marketingowej, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, nr 411, Kraków 1993.
  • Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, PWN, Warszawa 1996.
  • Prymon M., Menedżerskie i społeczne aspekty współczesnego marketingu, Ekspert, Wrocław 1999.
  • Rawski M., Próba interpretacji pojęcia „strategia marketingowa”, „Przegląd Organizacji” 2003, nr 3.
  • Rutkowski I., Strategie marketingowe - sposoby interpretacji, „Marketing i Rynek” 1995, nr 9.
  • Stoner J.A.F., Wankel C., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992.
  • Strojny S., Możliwości aplikacji strategii cen w marketingu terytorialnym [w:] Marketing terytorialny - możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, red. H. Szulce, M. Florek, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2005.
  • Szromnik A., Koncepcja produktu w marketingu terytorialnym [w:] Marketing terytorialny - możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, red. H. Szulce, M. Florek, AE w Poznaniu, Poznań 2005.
  • Szromnik A., Marketing komunalny - rynkowa koncepcja zarządzania gminą, „Samorząd Terytorialny” 1988, nr 3.
  • Szromnik A., Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania [w:] Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
  • Szromnik A., Marketing terytorialny - koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, t. CXII, PAN, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa 2002.
  • Szromnik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2007.
  • Wrzosek W., Cena w systemie marketingu, „Marketing i Rynek” 1995, nr 6.
  • Żabiński L., Kategoria ogólna strategii marketingowej przedsiębiorstwa i jej ewolucja [w:] Problemy współczesnego marketingu, Materiały z ogólnopolskiej konferencji naukowej, red. T. Kramer, Wyższa Szkoła Zarządzania i Języków Obcych w Katowicach, Katowice 1988.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164999724

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.