PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 3/2 | 265--275
Tytuł artykułu

Jakość w czasach kryzysu

Warianty tytułu
Quality in Times of Crisis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie bardzo ważnych podejść, wywodzących się z obszaru zarządzania jakością - mogących stanowić skuteczne narzędzie zarządzania, szczególnie w dobie kryzysu. Artykuł przedstawia zalety tych podejść oraz ich wpływ na poprawę sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to present very important approaches - quality cost accounting and Six Sigma methodology, derived from quality management area, that could be an effective management tool, particularly in the crisis time. The article presents advantages of the approaches mentioned above and their influence on financial performance of the enterprise. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
265--275
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Adams C. W., Gupta P., Wilson C. E., Six Sigma deployment, Butterworth-Heinemann, 2002;
  • Anon., How Motorola Used Six Sigma Training To Become Huge Again; www.sixsigmaonlinc.org; Data pobrania: 13.03.2009;
  • Bielecki J., Six Sigma w realiach banku komercyjnego, [w:] Materiały V Międzynarodowej Konferencji Six Sigma, White Raven Academy, Wrocław 2008;
  • Bisgaard S., De Mast J., After Six Sigma - what's next?, "Quality Progress" 2006, Vol. 39, Issue 1;
  • Breyfogle III F. W., Business Deployment: A Leaders' Guide for Going Beyond Lean Six Sigma and the Balanced Scorecard, BookPros, LLC, 2008;
  • Borys T., Liczyć koszty jakości, "Problemy Jakości" 1983, nr 5 i 6;
  • Carey B., Munce J., DeLayne Stroud J., Lean and Six Sigma Solutions for Any Business: Common Sense Philosophy for Process Improvement, "Business Management Magazine" 2006, October, Issue 7,; na podst.: www.busmanat-ai-ncnt.com; Data pobrania: 13.05.2009;
  • Caulcutt R., Why is Six Sigma SO Successful?, "Journal of Applied Statistics" 2001, March, Volume 28, Issue 3 & 4 ;
  • Ciechan-Kujawa A., Rachunek kosztów jakości, Oficyna Ekonomiczna Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych, Kraków 2005;
  • Clarke R., High-quality engagement comes at a price, "Financial Times" 2009 April 24; na podst. www.ft.com;
  • Deming W.E., The System of Profound Knowledge, [w:] Neef D., Siesfeld G.A., Cefola J., The economic impact of knowledge, Butterworth-Heincmann, 1998;
  • Ducharme D., Survey: Six Sigma packs a punch, "Quality Digest" 2003 November, wg: www.qualitydigest.com;
  • Dymowski J., Kryzys gospodarczy = śmierć CSR?!; na podst.: www.odpowiedzialnybizncs.pl/; Data pobrania: 25.04.2009;
  • Evans J.R.,. Lindsay W.M, The Management and Control of Quality, Sixth Edition, South Western, 2005;
  • Gabrusiewicz W., Kamela - Sowińska A., Poetschke H., Rachunkowość zarządcza, PWE, Warszawa 1998;
  • Hamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2005;
  • Harry M., Schroeder R., Six Sigma, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001;
  • Havlcr R., Nichols M., Six Sigma for Financial Services - How Leading Companies Are Driving Results Using Lean, Six Sigma, and Process Management, Mc Graw-Hill, 2007;
  • Ho S.L., Xie M., Goh T.N., Adopting Six Sigma in higher education: some issues and challenges, "International Journal of Six Sigma and Competitive Advantage" 2006, Vol. 2, No. 4;
  • Imai M., Gemba Kazein. Zdroworozsądkowe, niskokosztowe podejście do zarządzania, MT Biznes, Warszawa, 2006;
  • Juran J. M., Gryna F. M., Jakość: projektowanie, analiza, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1974;
  • Kelleher J. B., Six Sigma mystique takes beating in downturn; na podst.: http://in.rcutcrs.com/articlc/tcclmoloiivNews/; Data pobrania: 13.05.2009;
  • Kister A., Zarządzanie kosztami jakości. Sposób na poprawę efektywności przedsiębiorstwa, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005;
  • Kwak Y. H., Anbari F. T., Benefits, obstacles, and future of six sigma approach, "Technovation" 2006, May-June, Volume 26, Issues 5-6,;
  • Lisiecka K., Rachunek kosztów jakości sposobem obniżania kosztów własnych wytworzenia, "Problemy Jakości" 1997, nr 2;
  • Raisinghani M. S., Pierce H. E. R., Cannon G., Daripaly P., "industrial Management & Data Systems" 2005, Vol. 105, Issue 4;
  • Ramaswamy R., Pires E., Tough Economic Times Call for Lean Six Sigma. Investing in quality in a slow economy, "Quality Digest" 2009, March, wg: www.qualitydigest.com;
  • Revere L., Black K., Huq A., Integrating Six Sigma and CQI for improving patient care, "The TOM Magazine" 2004, Vol. 16, Issue 2, s. 105-113;
  • Rucker R., Six Sigma in Citibank. The financial giant strives for perfect processes to satisfy customers, "Quality Digest" 1999, December;
  • Skrzypek E., Jakość i efektywność, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2000;
  • Stanwick S. D., Stanwick P. A., The importance of quality: A post September 11 perspective "Journal of Corporate Accounting & Finance" 2003, Vol. 14. Issue 3;
  • Steiss A. W., Strategic management for public and nonprofit organizations, CRC Press, 2003;
  • WawakT., Controlling kosztów jakości, [w:] Międzynarodowe Sympozjum Aplikacyjne "ISO 9000 Forum", Uniwersytet Jagielloński, Kraków 1996;
  • Wood J. C. (ed.), Joseph M. Juran: critical evaluations in business and management, Routledge, 2005;
  • Zietlow J.T., Hankin J. A., Seidner A. G., Financial management for nonprofit organizations: policies and practices, John Wiley and Sons, 2007;
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165057600

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.