PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 3/2 | 201--214
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element zarządzania reputacją firmy

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania pt.: "Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element zarządzania reputacją firmy" jest omówienie znaczenia społecznej odpowiedzialności biznesu w kształtowaniu reputacji we współczesnych przedsiębiorstwach. Autor przedstawia różne podejścia do definiowania społecznej odpowiedzialności biznesu oraz krótko opisuje jego strukturę. Następnie koncentruje się na teoriach wykorzystywanych w budowie strategii odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa. Wskazuje na konieczność wykorzystywania CSR w utrwalaniu pozytywnego wizerunku wśród klientów organizacji. Analizuje badania nad wykorzystywaniem CSR w procesie komunikowania z otoczeniem zewnętrznym przedsiębiorstwa. Skupia uwagę na pracownikach jako jednych z ważnych podmiotów budowy reputacji firmy na rynku. Wskazuje na kroki, jakie menedżerowie winni podjąć w procesie kształtowania postaw etycznych pracowników. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper entitled as follows: Social responsibility of business as an element of managing the reputation of a firm is the description of the significance of the social responsibility of business in forming reputation in contemporary enterprises. The author presents various approaches to defining the social responsibility of business as well as a brief outline of its structure. There is a subsequent concentration on the theories used in the construction of the strategy of social responsibility In an enterprise. This indicates the necessity of using CSR in cementing the positive image among the clients of the organization. There is an analysis of the use of CSR in the process of communicating with the external environment of an enterprise. The paper concentrates on the employees as one of the most important units in the creation of the reputation of the company on the market. It indicates the steps managers should take in the process of shaping the fundamental ethics of the employees. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
201--214
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Bylok F., Sztumska B., Sikora J.(2005), Wybrane aspekty socjologii rynku, Wyd. WZPCz, Częstochowa.
  • DenUyl D.J.(1997), Społeczna odpowiedzialność spółek, w: Etyka biznesu. Z klasyki współczesnej myśli amerykańskiej, wybór i red. L.V. Ryan CSV, J. Sójka, Wyd. "W drodze", Poznań 1997.
  • Drucker P.(1998), Praktyka zarządzania, Czytelnik. Nowoczesność, AE w Krakowie, Kraków.
  • Gagacka M. (2007), Oczekiwania i zaufanie - w kierunku modelu odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa, w: Społeczna odpowiedzialność biznesu, M.Bojar (red.),Wyd. Politechniki Lubelskiej, Lublin.
  • Gasparski W. (2004), Wykłady z etyki, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2004.
  • Grudzewski W.M, Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M. (2007), Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Wyd. Difin, Warszawa.
  • Guth W.(1998), Etyka w biznesie - podejście europejskie, w: Etyka w biznesie, P.M. Minus (red.), PWN, Warszawa.
  • Januszek H.(1999), Etyczne uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa, w: Uwarunkowania konkurencyjności restrukturyzowanych przedsiębiorstw w Europie Środkowo-Wschodniej, cz.I, Cz. Glinkowski (red.), Wyd. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
  • Jasiecki K., Społeczna odpowiedzialność biznesu w percepcji Polaków, www.dobrybiznes.info (odczyt 30.06.2009)
  • Kietliński Z., Reyez V.M., Oleksyn T.(2005), Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Klimczak B.(1996), Etyka gospodarcza, Wyd. Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław 1996.
  • Raport "Komunikowanie na rzecz CSR" zrealizowanych przez Fundację Komunikacji Społecznej www.dobrepraktyki.info (odczyt 30.06.2009)
  • Rybak M.(2004), Standardy społecznej odpowiedzialności w sferze zasobów ludzkich, w: Standardy europejskie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, M. Juchnowicz (red.) Poltex.
  • Sternberg E.(1998), Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, PWN, Warszawa.
  • Szczepański M. (2007), Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element strategii zarządzania reputacją firmy, w: Społeczna odpowiedzialność biznesu, M.Bojar (red.),Wyd. Politechniki Lubelskiej, Lublin.
  • Valasquez M.G.(1997), Dlaczego spółki nie są za nic moralnie odpowiedzialne?, w:Etyka biznesu. Z klasyki współczesnej myśli amerykańskiej, wybór i red. L.V. Ryan CSV, J. Sójka, Wyd. "W drodze", Poznań
  • Walczak-Duraj D. (2006), Podstawy współczesnej socjologii, Wyd. Omega- Praxis, Łódź.
  • www.cauxroundtable.org.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165057708

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.