PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 50 Gospodarka turystyczna w regionie : przedsiębiorstwo, samorząd, współpraca | 280--286
Tytuł artykułu

Nowe zastosowania marki jako narzędzia w marketingu produktu obszarów recepcji turystycznej

Autorzy
Warianty tytułu
New Application of Branding as a Destinations' Marketing Tool
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marka obszaru recepcji turystycznej (ORT) jest narzędziem wykorzystywanym bardzo często w praktyce marketingu takiego obszaru, jednak w dość wąskim zakresie, przede wszystkim w kontekście kształtowania wizerunku marki. Celem opracowania było wskazanie na potrzebę rozszerzenia zakresu działań o inne elementy brandingu - naming i licencjonowanie marki. Wskazano uwarunkowania prawidłowego zastosowania obu tych działań na gruncie ORT i przedstawiono przykłady z praktyki różnych państw. (fragment tekstu)
EN
Besides its popularity, the concept of destination branding remains controversial and unclearly defined. Showing that the wide spectrum of branding is directed almost only to creating a brand image plays an important role among the arguments of their opponents. Therefore, another actions connected with brand are presented in the paper. They can and are successfully used in destination marketing practice. They are naming and brand licensing. In both cases it is connected with determining of special application conditions. Additionally, destination brand licensing is different from firm's brand licensing regarding its aims and ways of implementation.(original abstract)
Twórcy
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
Bibliografia
  • Holloway J.Ch., Robinson Ch., Marketing w turystyce, PWE, Warszawa 1997.
  • Jones E., Haven-Tang C., Tourism SMEs, service quality and destination competitiveness, [w:] Tourism SMEs, service quality and destination competitiveness, red. E. Jones, C. Haven-Tang, CABI Publishing, Willingford 2005.
  • Kotler Ph., Gertner D., Country as a brand product and beyond: a place marketing and brand management perspective, [w:] Destination branding. Creating the unique destination proposition, red. N. Morgan, A. Pritchard, R. Pride, Butterworth Heinemann, Oxford 2002.
  • Leksykon marketingu, red. J. Altkorn, T. Kramer, PWE, Warszawa 1998.
  • Misiewicz C., Naming, marketingowa moc nazwy, "Marketing w Praktyce" 2003 nr 6.
  • Morgan N., Pritchard A., Contextualizing destination branding, [w:] Destination branding. Creating the unique destination proposition, red. N. Morgan, A. Pritchard, R. Pride, Butterworth Heinemann, Oxford 2002.
  • Mundt J.M., The branding myths and myths of branding: critical remarks on the "branding" of destinations, [w:] Reinventing a tourism destination. Facing the challenge, red. S. Weber, R. Tomljenovic, Institute for Tourizm, Zagrzeb 2003.
  • Park S., Petrick J.F., Destinations' perspectives on branding, "Annals of Tourism Research" 2006 no 1.
  • Rumpel P., Siwek T., Wykorzystanie marketingu terytorialnego w turystyce czeskiej na przykładzie Królestwa Wałaskiego, [w:] Marka w turystyce, red. D. Chudy-Hyski, M. Żemła, Zeszyty Naukowe GWSH, Katowice 2008 (w druku).
  • Seaton A.V., Destination marketing, [w:] Marketing tourism products, red. A.V. Seaton, M.M. Bennett, Thomson Business Press, London 1996.
  • Tasci A.D.A., Kozak M., Destination brands vs. destination images: do we know what we mean? "Journal of Vacation Marketing" 2006 no 4.
  • Telfer D.J., Strategic alliances along the Niagara Wine Route, "Tourism Management" 2001 no 1.
  • Woods M., Deegan J., A warm welcome for destination quality brand: the example of Pays Cathare Region, "International Journal of Tourism Research" 2003 no 4.
  • Żemła M., Destination brand licensing as a concept of destination branding enhancement, [w:] Progress in tourism marketing, red. M. Kozak, L. Andreu, J. Gnoth, Routledge 2008 (w druku).
  • Żemła M., Marketingowe strategie kształtowania produktu turystycznego regionów górskich wybranych państw europejskich - próba porównania i oceny, [w:] Rola marketingu w rozwoju sektora usług, red. A. Grzesiuk, ZPSB Szczecin 2003.
  • Żemła M., Rola marki w efektywnym wykorzystaniu produktu obszaru recepcji turystycznej, [w:] Marka w turystyce, red. D. Chudy-Hyski, M. Żemła, Zeszyty Naukowe GWSH, Katowice 2008 (w druku).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165151131

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.