PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 3/2 | 497--506
Tytuł artykułu

Public relations jako kapitał społecznej akceptacji w środowisku społecznym

Warianty tytułu
Public Relations as the Capital of Social Acceptance in the Social Environment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kreując przedsiębiorstwo jako społecznie odpowiedzialne, pracownicy public relations powinni uwzględnić uwarunkowania regionalne, opinię publiczną, potrzeby komunikacyjne, oraz wpływ mediów na kształtowanie potrzeb Polaków. W dzisiejszych czasach wizerunek jest jednym z ważniejszych kryterium oceny społecznej akceptacji. Wizerunek przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego otwiera to przedsiębiorstwo na otoczenie społeczne, co skutkuje wzrostem świadomości społecznej oraz wymusza zasady zdrowej konkurencyjności na rynku. (abstrakt oryginalny)
EN
Creating a socially responsible enterprise, public relations staff should take into account regional conditions, public opinion, communication needs, and the influence of the media on shaping the needs of Poles. Nowadays the image is one of the most important criteria of the assessment of social acceptance. The image of a socially responsible enterprise opens this enterprise into its social environment, which results in increased social awareness and prompts sound competitiveness on the market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
497--506
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Doktór K. (2005), Zarządzanie organizacjami pozarządowymi, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw", nr 5.
  • Granovetter M. (1985), Economic Action and Social Structure. The Problems of Embeddedness, "American Journal of Sociology", No. 91.
  • Gruszecki T. (2002), Współczesna teoria przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Hofstede G. (2000), Kultury i organizacje, Warszawa.
  • Lichtarski J. red., (2003), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, red., Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • Persons T., Smelser N. (1965), Economy and Society, New York.
  • Walczak-Duraj D. (2002), Ład etyczny w gospodarce rynkowej - doświadczenia polskiej transformacji, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Zwoliński A. (2004), Etyka życia gospodarczego [w:] S. Szlachta, red., "Słownik Społeczny". Wydawnictwo Wam., Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165162200

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.