PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 3 | 111--138
Tytuł artykułu

Aktywność eksportowa przedsiębiorstw

Warianty tytułu
The Export Intensity of Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Liczebność populacji eksporterów w Polsce stopniowo rośnie. Niemniej Polska pozostaje wciąż krajem o relatywnie niskim poziomie aktywności eksportowej. Celem badania było zidentyfikowanie potencjalnych przyczyn niewielkiego zaangażowania polskich przedsiębiorstw w sprzedaż zagraniczną. W analizie wykorzystano wyniki badania ankietowego zrealizowanego w pierwszej połowie 2009 r. Otrzymane wyniki wskazują, że dla wielu przedsiębiorstw wejście na rynki zagraniczne nie wiąże się z wysokimi kosztami, a na eksport decydują się nie tylko firmy wyróżniające się na tle branży, lecz także podmioty przeciętne pod względem wydajności czy innowacyjności. Niskie nakłady na rozwój są często niewystarczające do uzyskania znacznych korzyści z eksportu. Większą szansę na poprawę sytuacji mają przedsiębiorstwa, które podejmując decyzję o ekspansji, jednocześnie inwestują zarówno w rozbudowę i rozwój majątku trwałego, jak i marketing i reklamę. (abstrakt oryginalny)
EN
Population of exporters in Poland is gradually increasing. Nevertheless, Poland is still a country with a relatively low level of export. The purpose of this study was to identify potential causes of small intensity of export. The analysis was carried out on the basis of the results of a survey conducted in the first half of 2009. The results indicate that for many companies entering foreign markets does not involve high costs and the decision to start exporting is made not only by more efficient companies, but also by enterprises that achieve average results in terms of performance and innovation. Yet, a low level of business development expenditure is often insufficient to achieve significant benefits from exports. Those respondents who invest in the expansion of their company and spend money on advertising and marketing shall have a better chance of success. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
111--138
Opis fizyczny
Twórcy
  • Narodowy Bank Polski
Bibliografia
  • Bernard A.B., Jensen J.B. (1995), Exporters, Jobs, and Wages in U.S. Manufacturing: 1976-1987, Brooking Papers on Economic Activity, Microeconomics, Washington D.C.
  • Bernard A.B., Jensen, J.B. (1999), Exporting and Productivity, NBER Working Paper, 7135.
  • Bernard Andrew B., Jensen, J. Bradford, Redding, Stephen J., Schott, Peter K. (2007) "Firms in International Trade", NBER Working Papers, 13054.
  • Clerides S., Lach S., Tybout J. (1996), Is "Learning-By-Exporting" Important? Micro-Dynamic Evidence from Colombia, Mexico and Morocco, NBER Working Papers, 5715.
  • Fryges H., Wagner J. (2008), Exports and Profitability: First Evidence for German Manufacturing Firms, IZA Discussion Paper, 3798.
  • Kneller R., Pisu M. (2007), The Returns to Exporting: Evidence from UK Firms, Research Paper Series, 2007/04, University of Nottingham.
  • Narodowy Bank Polski (2008), Ocena kondycji ekonomicznej sektora przedsi©biorstw niefinansowych w 2007 roku w ˜wietle danych F-01/I-01, http://www.nbp.pl/publikacje/koniunktura/raport_ 2007.pdf.
  • Narodowy Bank Polski (2009), Informacja o kondycji sektora przedsi©biorstw z uwzgl©dnieniem stanu koniunktury w I kwartale 2009 r. oraz prognoz na II kwartaˆ 2009 r., http://www.nbp.pl/ publikacje/koniunktura/raport2kw2009.pdf.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165164511

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.