PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 25 | nr 65 Zastosowanie metod ilościowych | 23--33
Tytuł artykułu

Model analizy skupień w segmentacji zachowań rynkowych przedsiębiorstw fonograficznych

Autorzy
Warianty tytułu
Model of Cluster Analysis in the Recording Industry Companies' Segmentation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prezentowany artykuł opisuje zachowania rynkowe przedsiębiorstw fonograficznych w sferze metod rozwoju informacji marketingowej. Autor pracy przeprowadził badania empiryczne na próbie 56. przedsiębiorstw. W zakresie analizy danych wykorzystano analizę skupień. Umożliwiła ona przeprowadzenie segmentacji badanych firm w związku z przyjętym w artykule problemem badawczym. (abstrakt oryginalny)
EN
Hereby article describes market policies and behaviour of the recording companies. It also classifies managerial staff levels of attitudes owing to application methods of marketing information development. To attain this goal in a stated model, the author conducted empirical research within the sample containing 56 companies. The scope of research included statistical cluster analysis. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Bracha C., Metoda reprezentacyjna w badaniu opinii publicznej i marketingu, PWN, Warszawa 1998.
  • Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, PWN, Warszawa 2002.
  • Hartigan J.A., Clustering algorithms, John Wiley and Sons, Inc., New York 1975.
  • Hill T., Lewicki P., Statistics - methods and applications, Statsoft Inc., Tulsa 2006.
  • Hornowska E., Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Scholar, Warszawa 2001.
  • Kaufman L., Rousseeuw P.J., Finding groups in data: an introduction to cluster analysis, John Wiley and Sons Inc., New York 1990.
  • Kędzior Z., Badania rynku - metody, zastosowania, PWE, Warszawa 2004.
  • Siedlecka U., Metody klasyfikacji obiektów wielocechowych, [w:] W. Ostasiewicz (red.), Statystyczne metody analizy danych, AE, Wrocław 1999.
  • Tarka P., Analiza czynnikowa jako wielowymiarowa technika eksploracji źródeł informacyjnych przedsiębiorstw fonograficznych, [w:] J. Pociecha (red.), Modelowanie i prognozowanie zjawisk społeczno-gospodarczych, UE, Kraków 2009.
  • Tarka P., Strategie kreowania rynku w przedsiębiorstwach fonograficznych, praca doktorska, AE, Wrocław 2007.
  • Walesiak M., Analiza danych marketingowych, PWN, Warszawa 1996.
  • Zmyślona B., Kozyra C., Zbiór materiałów szkoleniowych, AE, Wrocław 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165214049

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.