PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 6 | 22--27
Tytuł artykułu

Suplementy diety w opiniach młodych konsumentów

Warianty tytułu
Dietary Supplements in the Opinions of Young Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki badania opinii konsumentów na temat suplementów diety, ich stosowaniu oraz czynnikach wpływających na decyzje nabywcze. Badanie przeprowadzono metodą ankiety bezpośredniej w okresie od maja do czerwca 2008 r. wśród 200 celowo dobranych konsumentów. Wyniki badania wskazują na dużą popularność suplementów diety wśród ankietowanych osób (łącznie 89% respondentów deklaruje ich stosowanie). Głównymi czynnikami determinującymi decyzje nabywcze ankietowanych są: marka, opinie lekarzy i farmaceutów, a najważniejszym źródłem informacji na temat suplementów diety dla młodych osób są reklamy oraz Internet. Wyniki badania wskazują również na konieczność poszerzenia wiedzy konsumentów na temat niekorzystnego działania suplementów diety. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper presents the results of research on consumers opinion of dietary supplements, their administration, as well as on factors influencing purchaser's decisions. Research was carried out using the method of direct questionnaire in the period from May till June 2008, among 200 consumers well-chosen on purpose. The results obtained indicate high popularity of dietary supplements among questioned persons (89% respondents declare their administration). Main factors affecting purchaser's decisions are: the brand, the opinions of doctors and pharmacists; The most important sources of the information on dietary supplements for young persons are an advertisements and the Internet. The results of research indicate the necessity of broadening the customers’ knowledge on adverse affects of dietary supplements. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
22--27
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • B.H. Ashar, A. Rowland-Seymour, Advising Patients Who Use Dietary Supplements, "The American Journal of Medicine" 2008, February.
  • A. Brzozowska, W. Roszkowski, B. Pietruszka, J. Kałuża, Witaminy i składniki mineralne jako suplementy diety, "Żywność. Nauka. Technologia. Jakość" 2005, nr 4/45/5-16.
  • G.A. Churchill, Jr, Marketing Research. Methodological Foundations, 6th ed., The Dryden Press, Fort Worth 1995, s. 316-350.
  • R. Crowley, L.H. FitzGerald, The Impact of cGMP Compliance on Consumer Confidence in Dietary Supplement Products, "Toxicology" 2006, April 3.
  • H. Kunachowicz, A. Troszczyńska, Żywność wzbogacana i suplementy witaminowo-mineralne a ich rola w prawidłowej diecie człowieka, "Nowiny Lekarskie" 2005, nr 74/4/533-538.
  • R. Olędzka, Nutraceutyki, żywność funkcjonalna - rola i bezpieczeństwo stosowania, "Bromat. Chem. Toksykol." 2007, nr XI, 1.
  • M. Piekarzewska, Korzystanie z usług medycznych i konsumpcja leków. W: Stan zdrowia ludności Polski w 2004 r., GUS, Zakład Wydawnictw Statystycznych, Warszawa 2006.
  • Rynek suplementów diety w Polsce, raport firmy PMR, 30.03.2009.
  • E. Tribole, Eating on the Run, 3rd edition, Human Kinetics Publishers, Champaign 2004.
  • Żywienie a rozwój: ocena ogólna, tłum. E. Rychlik, L. Szponar, W. Sekuła, materiały z Międzynarodowej Konferencji Żywieniowej, Rzym 1992.
  • Żywność wygodna i żywność funkcjonalna, pod red. F. Świderskiego, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000165216455

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.