PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 49 Zmiana warunkiem sukcesu : rozwój i zmiany w małych i średnich przedsiębiorstwach | 255--261
Tytuł artykułu

Międzykulturowy transfer wiedzy i doświadczeń w małych i średnich przedsiębiorstwach - pytania do dalszych badań

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Multicultural Knowledge and Experience Transfer in Small and Medium Businesses - Questions for Further Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu była odpowiedź na pytanie, czy i w jakim stopniu doświadczenia wielokulturowe pracowników badanej organizacji wpływają na ich wyniki pracy i na wyniki całości przedsiębiorstwa. Drugim, praktycznym celem było wskazanie na konkretny przykład przedsiębiorstwa, które wdraża kontakty międzykulturowe na poziomie pracowniczym jako element systemu motywacyjnego, co finalnie zainspirowało autorkę do postawienia pytań badawczych i zaprojektowania badań dotyczących identyfikacji potencjalnych korzyści lub strat wynikających z tych kontaktów dla pracowników przedsiębiorstwa i samej firmy.(fragment tekstu)
EN
Nowadays, not only great corporations must take under consideration the culture factors in their business activity. Internationalization of product, services, money and human capital refers also to small business. One of the important ways of enterprise functioning are intercultural competences of its employees. There are some questions posed in the following article about connections between multicultural experience of employees of one of the Lower Silesian enterprise and their professional behaviours and possible benefits to the whole organization. These questions are the base for further research.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bjerke B., Kultura a style przywództwa, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Dodd C.H., Dynamics of Intercultural Communication, MacGraw-Hill, 1998.
  • Gajek K., Środowisko zróżnicowane kulturowo, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI w., Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2007.
  • Gajek K., Komunikowanie międzykulturowe jako jedna z kluczowych kompetencji współczesnej organizacji, [w:] A. Stabryła (red.), Zarządzanie rozwojem organizacji w społeczeństwie informacyjnym, t. 1, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2008.
  • Gudykunst W.B., An Anxiety/Uncertainty Management (AUM) theory of effective communication, [w:] W.B. Gudykunst (red.), Theorizing about Intercultural Communication, Sage Publications, New York 2005.
  • House R.J., Wstęp, [w:] R.J. House, P.J. Hanges, M. Javisan, P.W. Dorfman, V. Gupta (red.), Culture, Leadership, and Organizations, Sage Publications, California, USA 2004.
  • Krajewski K., Funkcjonowanie MSP w warunkach gospodarki rynkowej i ich możliwości rozwojów, www.medianet.pl.
  • Łasiński G., Chmielewska M., Głowicki P., Próba oceny sprawności komunikowania w wybranych formach zachowań społecznych, [w:] E. Niedzielska, H. Dudycz, M. Dyczkowski (red.), Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu, Prace Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1044, AE, Wrocław 2004.
  • Łasiński G., Wiejak K., Identyfikacja procesów komunikowania w wybranych formach zachowań społecznych (ujęcie prakseologiczno-systemowe), [w:] E. Niedzielska, H. Dudycz, M. Dyczkowski (red.), Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu, Prace Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1044, AE, Wrocław 2004.
  • Trompenaars F., Hampden-Turner Ch., Siedem wymiarów kultury, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Wiseman R.L., Intercultural communication competence, [w:] W.B. Gudykunst, B. Mody (red.), Handbook of International and Intercultural Communication, Sage Publications, 2002.
  • Zaleznik A., Menedżerowie i liderzy. Czym różnią się od siebie?, "Harvard Business Review Polska", czerwiec 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000166827497

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.