PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 8 | 25--30
Tytuł artykułu

Znaczenie marki na rynku odzieżowym

Warianty tytułu
Brand Relevance on the Fashion Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W warunkach współczesnej gospodarki rynkowej jednym z najcenniejszych aktywów przedsiębiorstwa jest silna marka. Występuje ona w roli łącznika pomiędzy potrzebami i oczekiwaniami konsumentów, a ofertą firmy. Skupiając w sobie zarówno funkcjonalne, jak i emocjonalne czy symboliczne wartości oferty, transformuje doświadczenia konsumenta związane z produktem. Im większa sprawność marki w tym zakresie, tym większa szansa na stworzenie silnej, trwałej, korzystnej dla obu stron relacji firmy z konsumentem. Z tego względu, w obecnych realiach rynkowych, budowanie wyróżniających się, silnych marek jest jednym z kluczowych wyzwań i obszarów aktywności biznesowej. W odniesieniu do rynku odzieżowego, pod wieloma względami różniącego się od innych rynków dóbr konsumpcyjnych, marka nabiera znaczenia szczególnego. W artykule zaprezentowano teoretyczne ujęcie tematu oraz wyniki aktualnych badań poświęconych tej problematyce. (abstrakt oryginalny)
EN
Having a strong brand is one of the most powerful assets of a company. The brand functions as an effective and efficient link between the consumer’s needs and the organization’s value proposition because it represents the functional and emotional advantages of the concept. The more successful the brand is in doing this, the greater the chance that a meaningful relationship will develop. Developing a meaningful brand is therefore one of the biggest challenges in today’s business. On the fashion market brand becomes a crucial factor. In this paper theoretical view of the subject as well as results of current research is presented. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
25--30
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • T. Agins, The End of Fashion. How Marketing Changed the Clothing Business Forever, Harper, New York 2000, s. 15.
  • R. Anam, Rynek odzieży i obuwia: będzie lepiej, www.egospodarka.pl, odczyt 17.07.2009.
  • A. Burska-Wojtkuńska, Kowalski na zakupach, www.pbsdga.pl, odczyt 28.10.2007.
  • T. Hines, M. Bruce, Fashion Marketing. Contemporary Issues, Elsevier, Oxford, Burlington 2007, s. 172-173.
  • P. Mazurkiewicz, Ubrania zaczną drożeć, "Rzeczpospolita", 16.01.2009.
  • Rozkoszna zaraza. O rządach mody i kulturze konsumpcji, pod red. T. Szlendaka, K. Pietrowicza, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2007, s. 14.
  • P. Szarota, Od skarpetek Tyrmanda do krawata Leppera. Psychologia stroju dla średnio zaawansowanych, WAiP, Warszawa 2008, s. 15.
  • M. Tungate, Fashion Brands. Branding Style from Armani to Zara, Kogan Page, London, Philadelphia 2004, s. 26.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000167890531

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.