PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | Przedsiębiorczość, konkurencyjność oraz kondycja małych i średnich przedsiębiorstw w obliczu integracji z Unią Europejską | 25--45
Tytuł artykułu

Ocena kondycji ekonomicznej oraz stopnia przedsiębiorczości i konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw prywatnych województwa śląskiego

Autorzy
Warianty tytułu
The Analysis of Competitiveness, Entrepreneurship and Economic Situation of Private SME's in the Silesian Region
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W referacie autor dokonał oceny sytuacji ekonomicznej badanych przedsiębiorstw posługując się takimi syntetycznymi parametrami jak wielkość sprzedaży (w tym eksportu), poziom wyników ekonomicznych i wskaźnik rentowności sprzedaży. Stopień przedsiębiorczości i konkurencyjności został oceniony na podstawie: - dynamiki rozwoju sprzedaży i wyników ekonomicznych. - skali środków finansowych przeznaczanych na inwestycje. - nakładów na szkolenie zawodowe załogi, traktowanych jako proces inwestowania w wiedzę i kapitał intelektualny, - udziału kosztów marketingu w kosztach własnych, - wagi przykładanej do poprawy jakości produktów. Uzyskane wyniki badań nie są optymistyczne szczególnie w odniesieniu do przedsiębiorczości i konkurencyjności przedsiębiorstw. W referacie zaprezentowano szereg danych liczbowych uzasadniających takie stanowisko. (abstrakt oryginalny)
EN
The article analyses economic situation of the enterprises using such synthetic parameters as sales volume (including export), economic results, and the rate of sales return. The analysis of entrepreneurship and competitiveness has been based on: the dynamics of sales and financial results, financial investments. money spent on professional training, perceived as knowledge and intellectual capital investments. the importance of improving the product quality. The article presents statistical data of the research, accounting for the unsatisfactory condition of entrepreneurship and competitiveness of SMEs. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Collaboration and Technology Linkages: A Strategic Supplier Typology. "SMJ" 2000. No. 21. p. 694-663.
  • Kotler Ph.: Marketing. Prentice Hall International. Gebethnar i Ska. Warszawa 1994. s. 560-567.
  • Lutostański L.: Czy Dawid może pokonać Goliata? Strategie małych i średnich firm o niskim poziomie konkurencyjności. "Master of Business Administration" 2002. nr 4.
  • The World Competitiveness. " Year Hook" 2000.
  • www.iso.com.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000167895542

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.