PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 49 Zmiana warunkiem sukcesu : rozwój i zmiany w małych i średnich przedsiębiorstwach | 572--579
Tytuł artykułu

Bariery rozwoju jednostki w organizacji ulegającej zmianie

Warianty tytułu
Obstacles Limiting Individual Creativity and Development in an Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pierwszej, teoretycznej części opracowania zaprezentowano organizacyjne i jednostkowe determinanty kreatywności pracowników w zmieniających się organizacjach. Druga empiryczna część, to relacja z badań własnych przeprowadzonych w 18 przedsiębiorstwach, w których w okresie ostatnich trzech lat miały miejsce istotne zmiany. (fragment tekstu)
EN
The subject of the article are obstacles limiting employees' creativity and development, analyzed from the individual and enterprises point of view. The article consists of two parts: theoretical and empirical one. The theoretical part describes factors determining creativity and development of individuals in organizations. The empirical part focuses on people's attitude towards changes that have occurred over the last three years in chosen 18 medium-sized enterprises. The results of research prove that employees' attitudes towards changes influence their perception of barriers limiting their creativity and development within an organization.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Amabile T., The Social Psychology of Creativity, Springer Verlag, New York 1983.
  • Amabile T., How to kill creativity, "Harvard Business Review" 1991, September/October.
  • Bartkowiak G., Orientacja nastawiona na rozwój i uczenie się osób zatrudnionych w organizacji, AE, Poznań, 1999.
  • Borkowska S., Strategie wynagrodzeń, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2004.
  • Bouchard T.J., Hare M., The alternative job stress models and the risk of coronary heart disease, "American Journal of Public Health" 1970, no. 88(1).
  • Csikszentmyhalyi M., Creativity: Flow and a Psychology of Discovery and Invention, Harper Collins, New York 1996.
  • De Bono E., Lateral Thinking for Management, Penguin, London 1984.
  • Dubin S.T., Managing competence through updating, [w:] S. Willis, S.T. Dubin (eds.), Maintaining Competence, Jossey Bass, San Francisco 1990.
  • Getzels J., Csikszentmihalyi M., The Creative Vision: A Longitudinal Study of Creativity in Art, Wiley, New York 1976.
  • Henry J., Pozytywna i kreatywna organizacja, [w:] P.A. Linley, S Joseph (eds.), Psychologia pozytywna w praktyce, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN 2007.
  • Kirton M.J., Adaptors and Innovators; Style of Creativity and Problem Solving, Rutledge, London 1989.
  • Kram K., Isabella L., Mentoring alternatives: The role of peer relationships in career development ,"Academy of Management Journal" 1985, no. 28.
  • Kutz R., Kontrola w systemie zarządzania Funkcje i dysfunkcje, PTM, Warszawa 2006.
  • Mac D., Kirton, M. J., Management Initiative, Acton Society Trust, London 1961.
  • McCauley C.D., Young D.P., Creating developmental relationships: role and strategies, "Human Resource Management Review" 1993, no. 3.
  • Noe R., Wilk S., Investigation of the factors that influence employees participation in development activities, "Journal of Applied Psychology" 1991, no. 78.
  • Osborn A. F., Applied Imagination, Scriber's, New York 1953.
  • Perkins D., The Mind's Best Work, Harvard University Press, Cambridge 1981.
  • Rosenfeld R., Servo J.C., Facilitating innovation in large organizations, [w:] J. Henry, D. Walker (eds.), Managing Innovation, Sage, London 1991.
  • Stacy R., Complexity and Creativity in Organizations, Berrett-Koehler, San Francisco 1996.
  • Weisburg R.W, Creativity: Genius and Other Myth, Freeman, San Francisco 1983.
  • Wheatley M., Leadership and New Science, Berrett-Koehler, San Francisco 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000167901696

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.