PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | Przedsiębiorczość, konkurencyjność oraz kondycja małych i średnich przedsiębiorstw w obliczu integracji z Unią Europejską | 255--264
Tytuł artykułu

Metody badania skupisk małych przedsiębiorstw na podstawie relacji rynkowych

Warianty tytułu
Market Relations-Based Research Methods in SME's
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest zaprezentowanie takiego sposobu działania, dzięki któremu małe firmy minimalizują ryzyko porażki. Działaniami takimi jest tworzenie skupisk, będących odmianą sieci organizacyjnej, które są systemem wzajemnie powiązanych i wspierających się firm i instytucji. Tworzą one między sobą relacje formalne i nieformalne. Można je badać i wykorzystywać w budowie przewagi konkurencyjnej firmy. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the actions small-sized enterprises undertake to minimize the risk of failure. The enterprises are organized into groupings, which build a kind of an organizational network of formally and informally interrelated firms and institutions. They may be analyzed and implemented in the process of building the competitive advantage. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Allaire Y., Firsirotu M. (2000). Myślenie strategiczne. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Bratnicki M. (2000). Sieci strategiczne jako narzędzie konkurowania w gospodarce opartej na wiedzy. Zarządzanie wiedzą a procesy restrukturyzacji i rozwoju przedsiębiorstw. Red. R. Borowiecki. Materiały z międzynarodowej konferencji naukowej Krynica 26-28 października 2000 r. Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  • Bratnicki M. (2000). Kompetencje przedsiębiorstwa, od określenia kompetencji do zbudowania strategii. Placet, Warszawa.
  • Gierszewska G., Romanowska M. (2002). Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Hatch M. Jo (2002). Teoria organizacji. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Mazurek-Łopacińska K. (1998). Badania marketingowe podstawowe metody i obszar zastosowań. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
  • Porter M.E.: (2001). Porter o konkurencji. PWE, Warszawa.
  • Prymon M. (2001). Współczesne badania marketingowe. Katolicki Uniwersytet Lubelski, Lublin.
  • Strategor (2000). Zarządzanie firmą. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000167940263

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.