PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | z. 101 | 45--58
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty rozwoju sektora organizacji non-profit w Polsce

Warianty tytułu
Development of the Sector of Non-Profit Organisations in Poland, Selected Aspects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem rozważań w niniejszym opracowaniu jest przedstawienie wybranych aspektów warunkujących przebieg procesu rozwoju i związanych z tym zmian w sektorze organizacji non-profit w Polsce. Istotna w tym kontekście wydaje się z jednej strony identyfikacja zewnętrznych czynników determinujących rozwój organizacji non-profit, a z drugiej analiza wewnętrznych determinant wpływających na ten proces. (fragment tekstu)
EN
The article presents the basic issues connected with the problem of development of non-profit organisations. It includes statistical analysis data as well as determinants and development trends of the sector of non-profit organisations with difference, marked in relation to the 20th and 21st centuries, in status, existing problems, structure and challenges to be faced by non-profit organisations. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Dąbrowska J., Gumkowska M., Wygnański J., Podstawowe fakty o organizacjach pozarządowych - raport z badania 2004, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2005.
  • Dąbrowska J., Gumkowska M., Wygnański J., Podstawowe fakty o organizacjach pozarządowych - raport z badania 2005, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2006.
  • Drucker P F, Myśli przewodnie Druckera, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Góralski Z., Działalność Charytatywna w Polsce Przedrozbiorowej, PWN, Warszawa-Kraków 1973.
  • Gumkowska M., Herbst J., Podstawowe fakty o organizacjach pozarządowych - raport z badania 2006, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2007.
  • Iwankiwicz-Rak B., Marketing organizacji niedochodowych, Wrocław 1997.
  • Krzyżanowska M., Marketing usług organizacji niekomercyjnych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000.
  • Lasocik Z., Kilka uwag o roli organizacji pozarządowych w państwie demokratycznym, Centrum Informacji dla Organizacji Pozarządowych BORDO, Warszawa 1994.
  • Okrasa W, Sektor trzeci jako przedmiot badań statystyki publicznej. Wybrane problemy, Wyd. Głównego Urzędu Statystycznego, Warszawa 2009.
  • "Rzeczpospolita", Konkurs Pro Publico Bono i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności z 5 listopada 2009 r.
  • Sergeant A., Marketing w organizacji non-profit, Kraków 2004.
  • 12. Smith S. R., Lipsky M., Nonprofits for hire, The Welfare State In the Age of Contracting, New York-Melbourne 2003.
  • Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym, red. Z. Dworzecki, M. Romanowska, Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2008.
  • Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. (Dz.U. Nr 96, poz. 873).
  • Zarządzanie przedsiębiorcze w organizacjach non-profit i administracji publicznej, red. A. Chodyński, M. Huczek, wyd. Humanitas, Sosnowiec 2008.
  • Źródła internetowe:
  • http://osektorze.ngo.pl
  • http://www.pozytek.gov.pl/III,sektor,w,statystyce,miedzynarodowej, 1061 .html
  • Seb Beloe, The 21st Century NGO Report [online].
  • Sustianability 2003, na podstawie danych opublikowanych przez Union of International Associations [online].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000167980854

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.