Warianty tytułu
Development of the Sector of Non-Profit Organisations in Poland, Selected Aspects
Języki publikacji
Abstrakty
Celem rozważań w niniejszym opracowaniu jest przedstawienie wybranych aspektów warunkujących przebieg procesu rozwoju i związanych z tym zmian w sektorze organizacji non-profit w Polsce. Istotna w tym kontekście wydaje się z jednej strony identyfikacja zewnętrznych czynników determinujących rozwój organizacji non-profit, a z drugiej analiza wewnętrznych determinant wpływających na ten proces. (fragment tekstu)
The article presents the basic issues connected with the problem of development of non-profit organisations. It includes statistical analysis data as well as determinants and development trends of the sector of non-profit organisations with difference, marked in relation to the 20th and 21st centuries, in status, existing problems, structure and challenges to be faced by non-profit organisations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
45--58
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
- Dąbrowska J., Gumkowska M., Wygnański J., Podstawowe fakty o organizacjach pozarządowych - raport z badania 2004, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2005.
- Dąbrowska J., Gumkowska M., Wygnański J., Podstawowe fakty o organizacjach pozarządowych - raport z badania 2005, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2006.
- Drucker P F, Myśli przewodnie Druckera, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- Góralski Z., Działalność Charytatywna w Polsce Przedrozbiorowej, PWN, Warszawa-Kraków 1973.
- Gumkowska M., Herbst J., Podstawowe fakty o organizacjach pozarządowych - raport z badania 2006, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2007.
- Iwankiwicz-Rak B., Marketing organizacji niedochodowych, Wrocław 1997.
- Krzyżanowska M., Marketing usług organizacji niekomercyjnych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000.
- Lasocik Z., Kilka uwag o roli organizacji pozarządowych w państwie demokratycznym, Centrum Informacji dla Organizacji Pozarządowych BORDO, Warszawa 1994.
- Okrasa W, Sektor trzeci jako przedmiot badań statystyki publicznej. Wybrane problemy, Wyd. Głównego Urzędu Statystycznego, Warszawa 2009.
- "Rzeczpospolita", Konkurs Pro Publico Bono i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności z 5 listopada 2009 r.
- Sergeant A., Marketing w organizacji non-profit, Kraków 2004.
- 12. Smith S. R., Lipsky M., Nonprofits for hire, The Welfare State In the Age of Contracting, New York-Melbourne 2003.
- Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym, red. Z. Dworzecki, M. Romanowska, Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2008.
- Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. (Dz.U. Nr 96, poz. 873).
- Zarządzanie przedsiębiorcze w organizacjach non-profit i administracji publicznej, red. A. Chodyński, M. Huczek, wyd. Humanitas, Sosnowiec 2008.
- Źródła internetowe:
- http://osektorze.ngo.pl
- http://www.pozytek.gov.pl/III,sektor,w,statystyce,miedzynarodowej, 1061 .html
- Seb Beloe, The 21st Century NGO Report [online].
- Sustianability 2003, na podstawie danych opublikowanych przez Union of International Associations [online].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000167980854