PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 13 | nr 55 Aspekty informatyzacji organizacji | 304--316
Tytuł artykułu

Exploiting the Potential of Hidden Web for Competitive Advantage

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Większość podejść opisywanych w literaturze naukowej rozważa zjawisko głębokiego (ukrytego) Internetu jako wyzwanie dla badaczy szukających ukrytej informacji lub programistów pracujących nad aplikacjami przeszukującymi zasoby niedostępne dla tradycyjnych wyszukiwarek. Podejście zaprezentowane tutaj pokazuje zagadnienie ukrytej sieci Web w odmienny sposób - z punktu widzenia przedsiębiorstwa e-biznesowego. Celem artykułu jest rozważenie teoretycznych i praktycznych aspektów związanych z osiąganiem konkurencyjnej przewagi portali internetowych działających w oparciu o model biznesowy wykorzystujący ukryte zasoby sieci. (abstrakt oryginalny)
EN
Most of the approaches described in scientific literature consider the notion of Hidden Web as a challenge for scholars and developers looking for hidden information and working out the applications for crawling Hidden Web. The approach presented here shows the issue of Hidden Web in different way - from the point of view of an e-business entrepreneur. The objective of this paper is to explore the theoretical and practical issues associated with gaining competitive advantage for Web portals by exploiting an e-business model using Hidden Web resources. (original abstract)
Twórcy
  • Czestochowa University of Technology, Poland
Bibliografia
  • Chesbrough H., Open Business Models: How to Thrive in the New Innovation Landscape, Harvard Business School Press, Boston 2006.
  • Curtis G., Cobham D., Business Information Systems analysis, design and practice, Prentice Hall, Edinburgh Gate, Harlow, Essen, England, 2005.
  • Currie W. (ed.), Value Creation from E-Business Models, Butterworth-Heinemann 2003.
  • Dasgupta S., Encyclopedia of Virtual Communities and Technologies, Hershey, PA: Idea Group Reference, 2006.
  • Grant R.M., Contemporary Strategy Analysis: Concepts, Techniques, Applications, Black-well Publishing 2005.
  • Gravano L., Ipeirotis P.G., Sahami M., Qprober: A system for automatic classification of Hidden-Web databases, ACM Transactions on Information Systems 2003, 21(1).
  • http://www.forum.nokia.com, 16.09.2008.
  • Lage J.P., Da Silva A.S., Golgher P.B., Laender A.H., Automatic generation of agents for collecting Hidden Web pages for data extraction, Data & Knowledge Engineering 49, 2 May. 2004.
  • Masanès J. (ed.), Web Archiving, Springer 2006.
  • Moll C., Mobile Web Design p. 14, www.w3.org/2006/07/Mobile_Web_Design.pdf, online: 16.09.2008.
  • Nowicki A., Komputerowe wspomaganie biznesu, Placet, Warszawa 2006.
  • Paweloszek-Korek I., Methods of discovering Hidden Web resources, [in:] Informatyka dla przyszłości, ed. J. Kisielnicki, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2008.
  • Raghavan S., Garcia-Molina H., Crawling the Hidden Web, Proceedings of the 27th International Conference on Very Large Data Bases, San Francisco, CA, 2001.
  • Reynolds J., The Complete E-Commerce Book: Design, Build & Maintain a Successful Web-based Business, CMP Books, 2004.
  • http://searchcio-midmarket.bitpipe.com/, 16.09.2008.
  • http://searchdatamanagement.techtarget.com/, 16.09.2008.
  • Weill P., Vitale M.R., Place to Space: Migrating to Ebusiness Models, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts 2001.
  • http://www.worldwidewebsize.com/, online: March 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168063514

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.