Czasopismo
2007
|
nr 1177 Zarządzanie jakością i środowiskiem jako determinanty doskonalenia działania organizacji
|
193--205
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Estimation of a Market Chances of a New Product
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono nową metodę szacowania cen i poziomu jakości nowych produktów, będącymi dobrami konsumpcyjnymi i skierowanymi do anonimowych odbiorców. Celem tej metody jest wycena szans i możliwości tego produktu na rynku. Metoda ta wymaga informacji na temat cen i poziomu jakości substytutów wprowadzanego dobra oraz danych na temat ograniczeń budżetowych konsumentów. Teoretyczne rozważania poparto praktycznymi przykładami.
The paper describes a new method of estimation of the price and marketing quality level of its new product, for the estimation of its market chances. This method needs information about prices and marketing quality level of substitutes and information about consumers budget constraints. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
193--205
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Zarządzania i Nauk Społecznych w Tychach
Bibliografia
- Frank R.H., Microeconomics and Behavior, McGraw-Hill Inc., 1991.
- Iwasiewicz A., Mikroekonomiczne i marketingowe uwarunkowania zarządzania jakością, [w:] Folia Oeconomica Cracoviensia, vol. XXXVII-XXXVIII, s. 122-132, Kraków, 1994-1995.
- Iwasiewicz A., Price and Quality of a New Product in Target Costing, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie nr 553, Kraków 2000, s. 27-36.
- Iwasiewicz A., Rola jakości produktu w procesie decyzyjnym konsumenta, [w:] Optymalizacja jakości wyrobów, AE, Kraków 1995, s. 34-46.
- Iwasiewicz A., Zarządzanie jakością; podstawowe problemy i metody, PWN, Warszawa -Kraków 1999.
- Iwasiewicz A., Zarządzanie jakością w przykładach i zadaniach. Śląskie Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Nauk Społecznych w Tychach, Tychy 2005.
- Monden Y., Hamada K., Target Costing and Kaizen Costing in Japanese Automobile Companies, "Journal of Management Accounting Research" 1991, vol. 3, s. 16-34.
- Vaughn R.C., Quality Control, Ames, IA, Iowa State Press, 1974, s. 89.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168096350