PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 52 Podejście procesowe w organizacjach | 23--33
Tytuł artykułu

Podejście procesowe w komunikacji wewnętrznej przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
A Process Approach in the Internal Communication of Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy skupiono uwagę na procesowym podejściu do komunikowania się pracowników i kadry kierowniczej, jako sposobie na usprawnienie współpracy wewnętrznej w przedsiębiorstwie. W ramach prac badawczych, przeprowadzono ankietę wśród 200 pracowników pochodzących z 5 przedsiębiorstw należących do różnych branż: produkcji wody źródlanej, dystrybucji i serwisu wysokospecjalistycznych urządzeń biurowych, "pracoserwisu", obuwniczej, dealer samochodowy i autoryzowana stacja naprawcza. (fragment tekstu)
EN
A process approach in the internal communication of business is nowadays one of the most important factors of the firm's development in the age of information society. The issue of internal movements inside of an organization and movements through the territory of the whole world does not have recently a significant meaning in accomplishment of strategic target (goal) of a firm. As far as organization, work and performance are concerned, more important is an efficient organization of communication between each department of a firm as well as the one with the external world. The author in his article according to his own research tries to describe a process of internal communication and additionally indicates the new directions of its extension. To enable particular firms to develop, necessary changes are requested as far as communication and sharing of knowledge are concerned. The co-operation with the internal environment and sharing/exchanging of knowledge is essential for evolution, growing and spread of innovations and advancement of communication processes in the near future. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; AK-Consulting.pl
Bibliografia
  • Błaszczyk W. (red.), Metody organizacji i zarządzania, PWN, Warszawa 2006.
  • Bubnicki Z., Podstawy informatycznych systemów zarządzania, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1993.
  • Business-ready collaboration and comuniacation. Collaboration without boundaries: enabling innovation, changing the workplace, IBM white paper, May 2008.
  • Davenport T.H., Prusak L., Information ecology: mastering the information and knowledge environment, 1997.
  • Effektivität der Kommunikation in Unternehmen verdoppeln, nächste Meldung 15.08.2003, http://www.innovations-report.de/html/berichte/ kommunikation_medien/bericht-20596.html.
  • Gołuchowski J., Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji, AE, Katowice 2007.
  • Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996.
  • Innowacyjność polskich spółek giełdowych, PriceWaterhouseCoopers, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Warszawa 2008.
  • Kardas J.S., Wójcik-Augustyniak M., Zarządzanie w przedsiębiorstwie, Centrum Doradztwa i Informacji Difin Sp. z o.o., Warszawa 2008.
  • Kondracki K., Komunikacja w organizacjach, http://www.qpracy.pl.
  • Materska K., Rozwiązania intranetowe a potrzeby informacyjne różnych grup użytkowników, [w:] Cz. Daniłowicz (red.), Multimedialne i sieciowe systemy informacyjne, materiały konferencyjne, vol. 1, Wrocław 2004.
  • Nowosielski S. (red.), Procesy i projekty logistyczne, UE, Wrocław 2008.
  • Prozessorientierte Unternehmenskommunikation, http://www.mit.ch/prozessorientierte-unternehmen-skommunikation.html.
  • Schermerhorn J.R., Zarządzanie, PWE, Warszawa 2008.
  • Zygała R., Podstawy zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, AE, Wrocław 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168164002

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.