PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 11 | 188--209
Tytuł artykułu

Morfologia strategii marketingowej przedsiębiorstwa w biznesie międzynarodowym

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja morfologii - natury i specyfiki strategii przedsiębiorstw w marketingu międzynarodowym. Artykuł obejmuje 4 części. Pierwsza stanowi refleksję nad istotą i przesłankami internacjonalizacji i globalizacji, procesami, które tworzą zasadnicze ramy funkcjonowania przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym. Część druga zawiera rozważania nad morfologią - strategią międzynarodowego rozwoju przedsiębiorstwa, korporacji transnarodowej. Strategię tę ujęto w dwa wymiary: strategię wejścia przedsiębiorstwa na rynek międzynarodowy oraz strategię obecności na rynkach zagranicznych. Ich charakterystyka jest przedmiotem analizy w części 3. i 4. artykułu. (abstrakt oryginalny)
EN
The main goal of this paper is to identify the nature and characteristics of the marketing strategy in an International business. The paper consists of 4 parts. The first one contains reflection on the nature and circumstances of internationalization and globalization, processes which create the framework of companies' activities in an International business. The second part includes considerations of international development strategy of a Corporation. There are two dimensions to the strategy of international development: the entry strategy into international markets and the market participation. These strategies are characterized in the 3rd and the 4th part of the paper. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
188--209
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
  • Backhaus K., Büschken J., Voeth M., Internationales Marketing, Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 2001.
  • Berekoven L., Internationales Marketing, Verlag Neue Wirtschafts-Briefe, Berlin 1985.
  • Dietl J., Ekspansja marketingu, [w:] Wiktor J. W. (red.), Euromarketing. Strategie przedsiębiorstw na rynku europejskim, AE w Krakowie, Kraków 2005.
  • Dietl J., Zarządzanie marketingowe, t. l, WSB - NLU, Nowy Sącz 2006.
  • Drucker P., Natchnienie i fart czyli innowacja i przedsiębiorczość, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2004.
  • Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2009.
  • Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Wydawnictwo Gebethner & Ska, Warszawa 1996.
  • Grupa Lizbońska, Granice konkurencji, Poltext, Warszawa 1996.
  • Harrison A., Dalkiran E., Elsey E., International Business, Oxford University Press, New York 2000.
  • Harrison A., Dalkiran E., Elsey E., International Business. Global Com-petition from a European Perspective, Oxford University Press, New York 2000.
  • Hünerberg R., Internationales Marketing, Verlag Modernę Industrie, Landsberg/Lech 1994.
  • Keegan W. J., Green M.C., Global Marketing, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River 2005.
  • Kulhavy E., Internationales Marketing, Rudolf Trauner Verlag, Linz 1990.
  • Liberska B. (red.), Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, PWE, Warszawa 2002.
  • Meissner H.G. (red.), Marketing globalny i jego strategie. Uwarunkowania, podstawowe opcje, instrumenty, Aussenhandelmarketing, Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 1981.
  • Mühlbacher H.G., Dahringer L., Leits H., International Marketing. A Global Perspective, ITBP, London 1999.
  • Nowakowski M. K. (red.), Biznes międzynarodowy - obszary decyzji strategicznych, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 2000.
  • Nowakowski M. K. (red.), Eurobiznes, SGH, Warszawa 2008.
  • Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002.
  • Ohmae K., The Mind of the Strategist, McGraw-Hill, New York 1982.
  • Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • Porter M., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, P WE, Warszawa 1994.
  • Rymarczyk J., Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004.
  • Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2000.
  • Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001.
  • Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007.
  • Wiktor J.W., The Role of Transnational Corporations in the Entity Structure of World Economy - a Contribution to the Verification of G.S. Yip's proposition, "Nowy Sącz Academic Review" 2004, No 1.
  • Wiktor J.W., Oczkowska R., Żbikowska A., Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, Warszawa 2008.
  • Wrzosek W. (red.), Strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2004.
  • Yip G.S., Strategia globalna, PWE, Warszawa 2004.
  • Zorska A., Ku globalizacji. Przemiany w korporacjach trans narodowych i w gospodarce światowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Żabiński L. (red.), Marketing globalny i jego strategie. Uwarunkowania, podstawowe opcje, instrumenty, Prace Naukowe AE im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168170614

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.