Warianty tytułu
Strategic Management as a Process : Case Studies
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł to próba odpowiedzi na pytanie: jak często i w jaki sposób należy w przedsiębiorstwie zajmować się zarządzaniem strategicznym, by było to podejście dostatecznie elastyczne i pragmatyczne zarazem. (fragment tekstu)
The article titled "Strategic management as a process - case studies" is the analysis of the methods of strategic management used in the studied enterprises. It shows the unsatisfactory continuity in creating the strategic concepts and their limited influence on the operating of the companies. The only chance to eliminate these problems is transforming the strategic management into the continuous process, where the strategic analysis is done incessantly and with the mutual connection with the strategy and the process of implementing it, as well as developing the strategic assumptions. (original abstract)
Rocznik
Strony
49--57
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Andrews R.K., The strategy concept, [w:] H. Minzberg, J.B. Quinn, The strategy process, concepts, contexts cases, Englewood Cliffs 1991.
- Bossidy I., Charan R., Realizacja, zasady wprowadzania planów w życie, MT Biznes, Warszawa 2003.
- Kaleta A., Procedura współczesnego zarządzania strategicznego, "Przegląd Organizacji" 2003, nr 10.
- Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników, PWN, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168172946