PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 3 (6) | 51--62
Tytuł artykułu

Rynek marek własnych a internacjonalizacja działalności biznesowej : analiza przypadku: firma browarnicza Van Pur SA

Autorzy
Warianty tytułu
Private Labels and the Internationalization of Business Activity : Case Study: Brewing Company Van Pur SA
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Segment marek własnych osiągnął obecnie najlepszą pozycję konkurencyjną w historii. Rozwój marek własnych w różnych kategoriach produktowych w skali międzynarodowej może przełożyć się na zwiększenie międzynarodowego zaangażowania, wzrost eksportu i rozwój firmy. Podjęto próbę rozpatrzenia następującego problemu badawczego: czy i w jakim stopniu zaangażowanie firm w realizację projektów marek własnych przekłada się na internacjonalizację ich działalności biznesowej. W tym celu przybliżono definicję i istotę pojęcia marki własnej. W badaniu skupiono się także na analizie głównych tendencji rozwoju marek własnych w Europie i na przedstawieniu obszarów oddziaływania marek własnych na międzynarodową działalność przedsiębiorstw. Analizę przypadku dotyczącą firmy browarniczej Van Pur SA poprzedzono badaniem środowiska biznesowego w którym funkcjonuje ta spółka. (abstrakt oryginalny)
EN
Private labels has obtained the best competitive position ever. Expansion of private labels in various product categories at the international level may increase international operations, growth of export and development of the company. The publication attempts to examine the following research problem: whether and to what extent the companies’ involvement in the private label projects increases internationalization of their business activity. For this purpose, definition and concept of private label was presented. The study is focused on the analysis of major trends in the development of private labels in Europe and the presentation of the impact areas private labels have on international businesses activity. Case study of the brewing company Van Pur S.A. was preceded by presentation of the business environment in which this company operates. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
51--62
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, doktorant; Van Pur S.A.
Bibliografia
  • 1. Froń M., Browar Van Pur z Rakszawy kupił Broka, http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090331/REGION00/831305031, [04.03.2010].
  • 2. Lincoln K., Thomassen L., Private Label. Turning the Retail Brand Threat into Your Biggest Opportunity, Kogan Page, London and Philadelphia 2008.
  • 3. Marki własne w Polsce - wybrane wyniki badania, listopad 2009, http://www.research-pmr.com/pl/Marki_wlasne_w_Polsce.shtml, [18.02.2010].
  • 4. PLMA's 2009 International Private Label Yearbook, A Statistical Guide to Market Share Trends, PLMA, Amsterdam 2009.
  • 5. Private Label Beers Gain Share in West Europe, http://www.packagingeurope.com/NewsDetails.aspx?nNewsID=33645, [27.02.2010].
  • 6. Private label gains in Europe, "Private Label Today", http://plmainternational.com/en/private_label_en3.htm, [31.01.2010].
  • 7. Private Label, "Handel Nowoczesny", nr 5(5), 2008, http://www.handelnowoczesny.pl/magazine_more.php/ed_id,51/aid,753/, [04.03.2010].
  • 8. Sowa G., Van Pur: Przejęcie i wdrożenie w jednym. Brok w strukturach czwartego producenta piwa w Polsce, http://www.bcc.com.pl/pad_files/aw_files/479_AW_VanPur.pdf, [04.03.2010].
  • 9. Van Pur przejmie browar w Koszalinie, http://www.firma.egospodarka.pl/39289,Van-Pur-przejmie-browar-w-Koszalinie,1,11,1.html, [04.03.2010].
  • 10. www.ab-inbev.com - oficjalna strona internetowa grupy AB-InBev, [04.03.2010].
  • 11. www.carlsberggroup.com - oficjalna strona internetowa grupy Carlsberg, [04.03.2010].
  • 12. www.cia.gov - CIA - The World Factbook, [04.03.2010].
  • 13. www.heinekeninternational.com - oficjalna strona internetowa grupy Heineken, [04.03.2010].
  • 14. www.sabmiller.com - oficjalna strona internetowa grupy SABMiller, [04.03.2010].
  • 15. www.vanpur.com.pl - oficjalna strona internetowa spółki Van Pur SA., [04.03.2010].
  • 16. Záboj M., Strategic Alliances as a Competitive Instrument of SME's, Mendel University of Agriculture and Forestry in Brno, http://www.icabr.com/fullpapers/Z%E1boj%20Marek.pdf, [05.03.2010].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168187494

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.