PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 52 Podejście procesowe w organizacjach | 153--161
Tytuł artykułu

Konsekwencje ciągłego doskonalenia procesów w organizacjach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consequences of Continuous Processes Improvement
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Uwaga autorki skoncentrowała się na zidentyfikowaniu i zaprezentowaniu zarówno korzyści doskonalenia procesów, jak również potencjalnych niebezpieczeństw oraz skutków niepożądanych ciągłego doskonalenia procesów. Zaprezentowany tekst bazuje na przeprowadzonych studiach literatury przedmiotu, a także na obserwacjach praktyki gospodarczej. (fragment tekstu)
EN
Currently continuous improvement of processes is becoming the challenge for the whole organization. This need is driven by cost competition and a pressure of quality improvement. There are various criterions and methods that can be pointed out. In the paper, the author focuses on presenting both, benefits of the processes and potential dangers or negative outcomes, as well. The author shows organizational, social, and economic consequences. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Błoński M., Kondracki K., Zarządzanie na przełomie wieków, Hays Personel, Warszawa 2004.
  • Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Cyfert Sz., Ograniczenia metod doskonalenia procesów wykorzystywanych w polskich przedsiębiorstwach, [w:] A. Potocki (red.), Mechanizmy i obszary przeobrażeń w organizacjach, Difin, Warszawa 2007.
  • Cyfert Sz., Strategiczne doskonalenie architektury procesów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, AE, Poznań 2006.
  • Davenport T.H., Reed radical innovation and continuous improvement? Integrate process reengineering and TQM, "Planing Review" 1993, May/Jun, vol. 21, no. 3.
  • Drummond H., W pogoni za jakością, TQM, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • Grajewski P., Organizacja procesowa, PWE, Warszawa 2007.
  • Hammer M., Santon S., Jak naprawdę funkcjonuje firma zarządzana procesowo, "Harvard Business Review" 2003.
  • Hammer M., Sztuka konkurowania w gospodarce XXI wieku, Helion, Gliwice 2006.
  • Kerzner H., Zarządzanie projektami. Studium przypadków, Helion, Gliwice 2005.
  • Koźmiński A.K., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 1996.
  • Nowosielski S. (red.), Procesy i projekty logistyczne, UE, Wrocław 2008.
  • PN-EN-ISO 9004:2000 - System zarządzania jakością. Wytyczne doskonalenia funkcjonowania.
  • Rummler G.A., Brache A.P., Podnoszenie efektywności organizacji, PWE, Warszawa 2000.
  • Szczepańska K., Praktyka podejścia procesowego, "Problemy Jakości" 2008, nr 8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168213234

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.