PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 10 | 25--30
Tytuł artykułu

Pozycjonowanie informacji w Internecie z wykorzystaniem analitycznego procesu hierarchicznego AHP

Warianty tytułu
Positioning of Information in the Internet Using Analytic Hierarchy Process AHP
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor przedstawia wpływ 20 wybranych czynników (tzw. SEO Factors) wpływających na skuteczność procesu pozycjonowania witryny przedsiębiorstwa w Internecie. W opisanym badaniu zebrano opinie 30 ekspertów z najlepszych polskich przedsiębiorstw działających w branży marketingu internetowego. Eksperci wypełnili 150 ankiet dotyczących tematyki pozycjonowania informacji w sieci. Do analizy danych zastosowano metodę analitycznego procesu hierarchicznego (AHP). Dzięki temu słowne wypowiedzi decydentów udzielane według skali werbalnej, mogły zostać przedstawione za pomocą wartości liczbowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The author presents the impact of 20 selected factors (so-called SEO Factors) affecting the effectiveness of the process of positioning business webpages on the Internet. Thirty expert reviews of the best Polish companies in the internet marketing industry Were collected. The experts completed 150 questionnaires on the subject of positioning information in the network. The data were analyzed using the method of analytic hierarchy process (AHP). Thanks to this, verbal expression given by decision makers using verbal scale, can be represented by numerical values. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
25--30
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Wschodnioeuropejska w Przemyślu
Bibliografia
  • B. Danowski, M. Makaruk, Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW, Helion, Gliwice 2009.
  • J.F. Gontaz, The Diverse and Exploding Digital Universe, raport International Data Corporation na zlecenie EMC w sprawie ilości i zróżnicowania informacji cyfrowej produkowanej na świecie, Framingham, USA 2008.
  • Hotel oczami klienta, On Board Public Relations, PBS DGA 2008.
  • A.B. King, Optymalizacja serwisów internetowych. Tajniki szybkości, skuteczności i wyszukiwarek, Helion, Gliwice 2009, s. 179.
  • A.B. King, Website Optimization. Speed, Search Engine & Conversion Rate Secrets, O'Reilly Media, Sebastopol 2008.
  • P. Pirolli, Information Foraging Theory: Adaptive Interaction with Information, Oxford University Press, New York 2007.
  • T.L. Saaty, Fundamentals of Decision Making and Priority Theory with the Analytic Hierarchy Process, RWS Publications, Pittsburgh 1994.
  • http://www.seo-moz.org
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168220363

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.