PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 10 | 31--37
Tytuł artykułu

Wykorzystanie marki w sektorze dostawców energii

Warianty tytułu
Branding in the Energy Supply Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany na rynku energii w Polsce związane z jego deregulacją powodują wzrost zainteresowania zagadnieniami związanymi z zarządzaniem marką również w tej branży. Doświadczenia ostatnich lat z innych rynków wskazują, że w branży dostawców energii istotnym czynnikiem decydującym o pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa może być pozytywny wizerunek korporacji związany z postrzeganiem jej marki. Artykuł omawia zagadnienia związane z możliwością wykorzystania marki w polskim sektorze dostawców energii na tle doświadczeń innych krajów, gdzie deregulacja miała miejsce wcześniej. (abstrakt oryginalny)
EN
Recent changes in the energy market in Poland connected with its deregulation have caused the increased interest in issues related to the management of the brand in this industry. The experiences of recent years from other markets indicate that positive image of corporation associated with the perception of its brand may be an important factor in determining the competitive position of companies in the energy supply industry. The article discusses issues related to the potential use of the brand in the Polish energy suppliers sector, based on experiences of other countries, where deregulation took place earlier. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
31--37
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • R. Bloemers, F. Magnani, M. Peters, Paying a Green Premium, "The McKinsey Quarterly" 2001, No. 3.
  • P. Czajor, Rola rachunkowości w zarządzaniu polskimi elektrowniami w warunkach liberalizacji rynku energii elektrycznej w Polsce, niepublikowana praca doktorska, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, 2009.
  • C. Dorffer, Is it Worth the Energy?, "Brand Strategy" 2007, September.
  • J. Drummond, F. Hannk, Marketing Energy, Trafford Publishing 2001.
  • A. Gnatt, Na straży spójności komunikacji wizualnej marki, "Polska Energia" 2009, nr 2.
  • A. Gnatt, Nowa tożsamość Grupy Tauron, "Polska Energia" 2009, nr 1.
  • P. Hartmann, V. Ibanez, Managing Customer Loyalty in Liberalized Residential Energy Markets. The Impact of Energy Branding, "Energy Policy" 2007, No. 35.
  • R. Jones, Finding Sources of Brand Value. Developing a Stakeholder Model of Brand Equity, "Brand Management" 2005, No. 1.
  • J. Kalkman, M. Peters, Branding Electrons, "The McKinsey Quarterly" 2002, No. 1.
  • K. Keller, Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-based Brand Equity, "Journal of Marketing" 1993, Vol. 57, January.
  • T. Koller, M. Goddard, D. Wessels, Valuation. Measuring and Managing the Value of Companies, John Wiley & Sons, Hoboken 2005, s. 93.
  • L. McAlister, R. Srinivasan, M. Kim, Advertising, Research and Development, and Systematic Risk of the Firm, "Journal of Marketing" 2007, January.
  • K. Wiedeman, Measuring Brand Equity for Organizing Brand Management in the Energy Sector - A Research Proposal and First Empirical Hints, - "Brand Management" 2004 November - part 1, 2005 February - part 2.
  • www.energa.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168223570

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.