Warianty tytułu
The Cooperation of Medium-sized Companies with Competitors
Języki publikacji
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest rozpoznanie związków współdziałania przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które zachodzą w układzie horyzontalnym. (fragment tekstu)
Cooperation with suppiers, purchasers and/or competitors is a way of creating a corporate competitive advantage. The main goal of the article is to present the problem of advantages and threats which result from the cooperation of the medium-sized manufacturing companies with competitors. In order to solve this problem, a case study was carried out in a medium-sized Świętokrzyskie Province based manufacturing company. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
245--255
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
- Bratnicki M., Metodologiczne podejście do sprawdzania teorii przedsiębiorczych konfiguracji - zastosowanie metod ustawionych teoretycznie, "Przegląd Organizacji", 2009, Nr 4.
- Chądzyński M., Polska gospodarka popadła w stagnację, "Dziennik Gazeta Prawna", 2009, Nr 195.
- Cygler J., Kooperencja jako stymulator budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, w: A. Adamik, S. Lachiewicz (red.), Współpraca w rozwoju współczesnych organizacji, Wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź 2009.
- Cygler J., Kooperencja przedsiębiorstw. Czynniki sektorowe i korporacyjne, Wyd. Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2009.
- Czakon W, Mity o badaniach jakościowych w naukach o zarządzaniu, "Przegląd Organizacji", 2009, Nr 9.
- Glabiszewski W, Sudolska A., Rola współpracy w procesie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa, "Organizacja i Kierowanie", 2009, Nr 2.
- Gorynia M., Łaźniewska E., Kompendium wiedzy o konkurencyjności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
- Jagoda H., Formy współdziałania małych przedsiębiorstw, w: K. Jaremczuk (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości - aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne, Wyd. Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg 2006.
- Kaleta A., Strategie konkurencji współczesnych przedsiębiorstw, w: S. Lachiewicz, M. Matejun (red.), Konkurencyjność jako determinanta rozwoju przedsiębiorstwa, Wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź 2009.
- Kubacka-Góral K., Nowe spojrzenie na relacje z odbiorcami a organizacja ucząca się, w: A. Kaleta, K. Moszkowicz (red.), Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006.
- Lichtarski J. (red.), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007.
- Pillai K. G., Networks and Competitive Advantage: a Synthesis and Extension, "Journal of Strategie Marketing", 2006, Vol. 14.
- Popławski W, Sudolska A., Zastempowski M., Współpraca przedsiębiorstw w Polsce w procesie budowania ich potencjału innowacyjnego, TNOiK, Toruń 2008.
- Wiggins R., Ruefli T. W, Shumpeter's Ghost: is Hypercompetition Making the Best of Times Shorter?, "Strategie Management Journal", 2005, Vol. 26.
- Wójcik-Karpacz A., Ryzyko strategicznych powiązań biznesowych, "Studia i Materiały Wydziału Zarządzania i Administracji Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego w Kielcach", 2009, Nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168240036