PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | Analiza i prognozowanie zjawisk rynkowych o charakterze niemetrycznym | 87--103
Tytuł artykułu

Możliwości systematycznej analizy danych jakościowych uzyskanych z wywiadów grupowych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było zaprezentowanie dyskusji na temat możliwości stosowania systematycznej analizy danych jakościowych w badaniach marketingowych oraz wykorzystania programów komputerowych, mogących tę analizę usprawniać. Podsumowując tę dyskusję należy odnieść się do dwóch podstawowych problemów. Przede wszystkim trzeba podkreślić, iż systematyczna analiza danych jakościowych, rozumiana tutaj jako analiza treści, nie zastępuje analizy całościowej, interpretacyjnej, lecz ma ją jedynie wspomagać, zwiększając stopień weryfikowalności formułowanych wniosków. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Albrecht T.L., Johnson G.M. & Walther J.B. (1993). Understanding Communi¬cation Processes in Focus Groups. [in:] Ed. D.L. Morgan. Successful Focus Groups: Advancing the State of the Art. CA. SAGE, Newbury Park.
  • Berelson B. (1952). Content Analysis in Communication Research. Free Press, Glencoe.
  • Carley K. (1993). Coding Choices for Textual Aanalysis: A Comparison of Content Analysis and Map Analysis. Sociological Methodology, 23, 75-126.
  • Carvajal D. (2002). The Artisan’s Tools. Critical issues when teaching and Learnig CAQDAS. Forum Qualitative Social Research. 3(2). www.qualitative-research.net/fqs/
  • Coffey A., Holbrook B., Atkinson P. (1996). Qualitative Data Aanalysis: Technologies and Representations. Sociological Research Online. www.socresonline.org.uk/socresoline/ l/l/4.html
  • Glaser B.G. (1978). Theoretical Sensitivity: Advances in the Methodology of Grounded Theory. CA Sociology Press, Mill Valley.
  • Gordon W., Langmaid R. (1988). Qualitative Market Research: A Practitioner’s & Buyer’s Guide. Gower, London.
  • Guba E.G. i Lincoln Y.S. (1989). Fourth generation evaluation. CA Sage, New¬bury Park.
  • Hammersley M. (1992). Some Reflections on Ethnography and Validity. Quali¬tative Studies in Educations, 5(3), 195-204.
  • Handbook of Qualitative Research. (1994). Ed. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln. SAGE, Thousand Oaks.
  • Henderson N. (1995). A Practiced Approach to Analyzing and Reporting Focus Groups Studies: Lessons from Qualitative Market Research. Qualitative Health Research, No. 4.
  • Kidd P.S., Parshall M.B. (2000). Getting the Focus and the Group: Enhancing Analytical Rigor in Focus Group Research. Qualitative Health Research, No. 3.
  • Kirk J., Miller M.L. (1986). Reliability and Validity in Qualitative Research. CA: Sage, Beverley Hills.
  • Konecki K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugrunto¬wana. PWN, Warszawa.
  • Krippendorff K. (1980). Content Analysis. An Introduction to its Methodology. SAGE, Beverly Hills.
  • Kvale S. (1988). The 1000-page Question. Phenomenology and Pedagogy, 6(2), 90-106.
  • Maison D. (2001). Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych. PWN, Warszawa.
  • Mayring P. (2000). Qualitative Content Analysis. Qualitative Social Research 1(2). www.qualitative-research.net/fqs/fqs-e/2-00inhalt-e.htm
  • Miles M.B., Huberman A.M. (2000). Analiza danych jakościowych. Trans Humana, Białystok.
  • Nikodemska-Wołowik A.M. (1999). Jakościowe badania marketingowe. PWE, Warszawa.
  • Qualitative Research in Action. (1989). Ed. S. Robson, A. Foster. Edward Arnold, London.
  • Saludadez J.A, Garcia P.G. (2001). Seeing our Counterparts: Construction of Qualitative Research in Roundtable Discussion. Forum Qualitative Social Research, 2(1). www.qualitative-research.net/
  • Simco N. & Warin J. (1997). Validity in Image Based Research: An Elaborated Illustration of the Issues. British Educational Research Journal, 23(5), 661-673.
  • Strauss A.L. i Corbin J. (1990). Basics of Qualitative Research. CA Sage, Newbury Park.
  • Wainwright D. (1997). Can Sociological Research Be Qualitative, Critical and Valid? The Qualitative Report, 3(2) http://www.nova.edu/ssss/QR/QR3-2/wain.html
  • Winter G. (2000). A Comparative Discussion of the Notion of ‘Validity’ in Qualitative and Quantitative Research. The Qualitative Report, 4(3/4), http://www.nova.edu/ssss/QR/QR4-3/winter.html
  • Welsh E. (2002). Dealing with Data: Using NVivo in the Qualitative Data Ana¬lysis Process. Forum Qualitative Social Research, 3(3), www.qualitative-research.net/
  • Wolcott H.F. (1990). On Seeking - and Rejecting - Validity in Qualitative Rese¬arch. [in:] Ed. E.W. Eisner i A. Peshkin. Qualitative Inquiry in Education: The Continuing Debate. Teachers College Press, New York.
  • Worek B. (2001). Analiza wyników zogniskowanych wywiadów grupowych w badaniach marketingowych. ASK, nr 10, s. 25-47. (29)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168263500

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.