PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 6 | 7--17
Tytuł artykułu

Źródła przewagi konkurencyjnej łańcuchów dostaw : domena produktowo-rynkowa

Warianty tytułu
The Sources of Competitive Advantage of Supply Chains : The Product and Market Domain
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Publikacja przedstawia wyzwania stojące przed współczesnymi łańcuchami dostaw w obszarze pozycjonowania organizacji w sektorze oraz dopasowania oferty produktowej do wymagań poszczególnych grup klientów. W artykule zaprezentowano podstawowe konfiguracje łańcuchów dostaw poparte omówieniem mechanizmów funkcjonowania przykładowych organizacji. W celu wyjaśnienia problematyki podejmowanej w niniejszej publikacji posłużono się założeniami szkoły pozycyjnej oraz zasobowej – podstawowych nurtów zarządzania strategicznego, wyjaśniających źródła przewagi konkurencyjnej organizacji w sektorze. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the challenges of contemporary supply chains in terms of organization’s position in industry and an alignment of product offering with customers’ needs. The basic configurations of supply chains, illustrated by characterizing the exemplary organizations, are presented in a paper. The discussion in a paper is based on the premise of industrial approach and resource based view, being the fundamental concepts in strategic management explaining the sources of competitive advantage in a market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7--17
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • C. Bozarth, R.B. Handfield, Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, Helion, Gliwice 2007.
  • M. Christopher, H. Peck, Logistyka marketingowa, PWE, Warszawa 2005.
  • M. Christopher, Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, wyd. II, PCDL, Warszawa 2000.
  • S. Cohen, J. Roussel, Strategie Supply Chain Management. McGraw-Hill, 2005.
  • J.J. Coyle, E.J. Bardi, C.J. Langley, Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa 2002.
  • P. Gabrielsson, M. Gabrielsson, J. Darling, R. Luostarinen, Globalizing Internationals: Product Strategies of ICT Manufacturers, "International Marketing Review" 2006, Vol. 23, No. 6, s. 650-671.
  • L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa 1996.
  • J. Gattorna, Living Supply Chains. Prentice-Hall, Harlow 2006.
  • G. Gierszewska, Zarządzanie strategiczne Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego. Warszawa 2000.
  • G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2003.
  • D. Kempny, Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa 2001, s. 27.
  • Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  • K. Obłój, Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2001.
  • M.E. Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.
  • Z. Pierścionek, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • A. Ravald, Ch. Grönroos, The Value Concept and Relationship Marketing. "European Journal of Marketing" 1996, Vol. 30, No.2, s. 19-30.
  • J. Rokita, Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005.
  • M. Sołtysik, Logistyczne aspekty procesu indywidualizacji produktów w łańcuchu dostaw, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2007, nr 11.
  • M. Szymura-Tyc, Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Akademia Ekonomiczna, Katowice 2005.
  • B. De Witt, R. Meyer, Synteza strategii. PWE, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168267573

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.