Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono cechy e-commerce, które wpływają na globalizację handlu. W pierwszej części artykułu przeanalizowano odsetek gospodarstw domowych i przedsiębiorstw podłączonych do internetu w krajach Unii Europejskiej, a także pokazano dynamikę wzrostu odsetka Polaków korzystających z internetu w ostatnich latach. Cechy e-commerce dotyczące międzynarodowego charakteru handlu elektronicznego podzielono na sprzyjające globalizacji oraz stanowiące barierę dla upowszechnienia tej formy handlu. Poddano również analizie odsetek internautów kupujących w sieci w krajach UE. Przedstawiono także propozycję działań, jakie musi podjąć przedsiębiorstwo, aby sprzedawać w sieci w skali globalnej. (abstrakt oryginalny)
In this article e-commerce features, which determines market globalisation were discussed. In the first part of article percentage level of internet users (households and enterprises) was shown. Also percentage level of Polish internet users during last few year was explored. The features of e-commerce were divided into demand oriented, cost oriented and others. Additionally percentage of individuals who ordered goods or services, over the Internet was analysed. Then an example of activities which should overcome company when it wants to sell globally. (original abstract)
Twórcy
autor
- Politechnika Wrocławska
Bibliografia
- [1] E-commerce 2007, raport przygotowany przez serwis Internet Standard i Sklepy24.pl, www.internetstandard.pl/ news/143692.html (pobrano 17.07.2008 r.).
- [2] SMAGA M., Internetowy biznes skazany na sukces, ma-nager.money.pl/strategie/marketmg_i_sprzedaz/artykul/in-ternetowy;biznes;skazany;na;sukces,62,0,190270.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168307119